خوارج‌مسلک‌ها مدیریت گریز هستند/ فسادهای آخرالزمان برای تضعیف مدیریت خانواده است


خوارج‌مسلک‌ها مدیریت گریز هستند/ فسادهای آخرالزمان برای تضعیف مدیریت خانواده است

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه خداوند انسان را طوری خلق کرده که بدون مدیریت نمی‌تواند زندگی کند، گفت: از ترس اینکه امام حسین(ع) مدیر نشود ایشان را کشتند چراکه مدیریت صحیح را فهم نمی‌کردند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» شامگاه سه‌شنبه، ۱۲ شهریور ماه در ادامه سلسله جلسات دهه اول محرم حسینی با موضوع «آخرین آمادگی برای ظهور: اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه»در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: انسان از نظر درونی و بیرونی نیازمند به فرایند مدیریت است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان با توجه به نیازها، امکانات و برخی ملاحظات نیازمند مدیریت است، تصریح کرد: خداوند انسان را طوری خلق کرده که بدون مدیریت نمی‌تواند زندگی کند، دینداری با پذیرش برنامه‌ آغاز می شود نه معنویت، امروز آموزش و پرورش برای دینداری به جای اینکه در مدارس به دانش‌آموزان برنامه داشتن را آموزش دهد صرفا به معنویت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه باید مدیریت را از دوران کودکی به فرزندان خود از طریق بازی آموزش دهید، گفت: کسی که مدیریت را یاد گرفته باشد دین را راحت می‌پذیرد زیرا دین برای همه ابعاد زندگی انسان برنامه دارد یک دیندار واقعی برای همه روزهای یک هفته خود برنامه دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید به غذای خود هم توجه کند، افزود: یک مدرسه اسلامی باید قدرت مدیریت، تجزیه و تحلیل را به دانش‌آموزان آموزش دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد:‌ مدیریت یعنی حتی برای رسیدن به آرزوهای خود برنامه‌ریزی داشته باشیم، مدیریت و برنامه‌ریزی برای انسان شیرینی و جذابیت دارد وقتی نقش‌ها بین چند نفر متفاوت می‌شود مدیریت جنبه اجتماعی پیدا می‌کند به عنوان مثال در هسته اولیه خانواده، زن و مرد باید خواسته‌ها و علایق خود را مدیریت کنند تا از زندگی با یکدیگر لذت ببرند.

وی با بیان اینکه پذیرش مدیریت دینداری را برای شما آسان می‌کند، اظهار کرد: اگر یک مدرسه اسلامی راه انداختید که در آن مدیریت آموزش داده شود، حتی غیرمسلمان‌ها هم فرزندان خود را به آنجا می‌فرستند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نقش مدیریت برای یک جامعه بسیار مهم است، گفت: از ترس اینکه امام حسین(ع) مدیر نشود او را کشتند چراکه مدیریت صحیح را فهم نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام والسلمین پناهیان با بیان اینکه مدیریت بسیار اهمیت دارد، ابراز کرد: در قرآن بسیار به تدبیر، ارزش و اهمیت داده شده است،‌ امیرمومنان امام علی(ع)‌ می‌فرمایند: عالی‌ترین جلوه عقل در مدیریت است.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز تعالیم دینی ما سرشار از تفکر است نه تدبیر، تاکید کرد: خوارج‌مسلک‌ها مدیریت گریز هستند، برخی در مساله خانواده همچون خوارج اعتقاد دارند که جامعه نیاز به مدیر ندارند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: دین سکولار دینی است که تکلیف مدیریت را روشن نکرده همواره از اخلاق و مهربانی دم می‌زند. مثل اینکه عده‌ای را به داخل یک اتوبوس بفرستند بدون اینکه راننده را مشخص کرده باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: همه درباره اخلاق خانواده اطلاعات دارند، در آخرالزمان در خانواده فساد به وجود می‌آورند که مدیریت آن را مخدوش ‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد:‌ اگر مدیریت خوب را بشناسیم، مدیر خوب را پیدا می‌کنیم، اگر تکلیف شیوه اداره جامعه را مشخص نکنید به هر کسی در انتخابات رای خواهید داد، به همان میزان که پاکدستی مدیران و مسئولان اهمیت دارد مهم است که عرضه مدیریت داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: یک مسئول اشرافی عرضه مدیریت ندارد زیرا عقل او ضایع شده است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است