ایران به استقبال 5G می‌رود


 ایران به استقبال 5G می‌رود

ایران قرار است از سال دیگر تکنولوژی نسل پنجم (5G) را به صورت محدود تست کند تا پس‌ از آن همزمان با سایر کشورهای دنیا، در سال 2022 این فناوری به مصرف عموم کاربران برسد.

اتاق خبر 24:

انتقال سریع اطلاعات با پنجمین نسل ارتباطات موبایل، تعریفی است که برای تکنولوژی ۵G به کار گرفته می‌شود. چراکه این تکنولوژی پتانسیلی دارد که می‌تواند اطلاعات را تا ۴۰ برابر سریع‌تر از نسل چهارم موبایل که هم‌اکنون در اختیار کاربران تلفن همراه است، جابجا کند.

به همین دلیل کشورهای مختلف برای ورود این فناوری آماده می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که نسخه پنجم شبکه تلفن سیار در دنیا از سال ۲۰۲۰ عرضه شود و تا ۵ سال دیگر اکثر اپراتورهای فعال در حوزه ارتباطات بی‌سیم، شبکه ۵G راه‌اندازی کنند. این فناوری با قابلیت اتصال بی‌قیدوشرط به اینترنت، زندگی افراد را به‌کلی متحول خواهد کرد.

افزایش نرخ انتقال اطلاعات و سرعت، در کنار کاهش تأخیر در ارسال اطلاعات، مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه نسل پنجم موبایل است که می‌تواند به کارآمدی اپلیکیشن‌های مرتبط با اینترنت اشیا نیز کمک کند و در نهایت پیش‌بینی‌شده که با ۵G شاهد رشد ۲۵۰ برابری اتصال اشیا و دریافت موجی از اطلاعات باشیم. به این ترتیب هدایت ماشین‌های خودکار، ایجاد شبکه هوشمند حمل‌ونقل و رسیدن به زندگی هوشمند به معنای واقعی، تا کمتر از ۵ سال آینده دور از ذهن نخواهد بود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!