50هزار قطعه بچه‌ماهی در سد کرغانشور خاش رهاسازی‌شد


50هزار قطعه بچه‌ماهی در سد کرغانشور خاش رهاسازی‌شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) گفت: افزون بر 50 هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در سد کرغانشور خاش رهاسازی شد.

عیسی شاهرودی روز یکشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام در راستای کمک به تامین نیازهای مردم منطقه و بهره‌بردن درست از منابع آبی است.
وی بیان کرد: خاش با داشتن ۲ هزار حلقه چاه،۴۵۰ رشته قنات و ده‌ها چشمه و بندهای خاکی ظرفیتی مهم برای تولید و پرورش انواع ماهیان دارد.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: امسال افزون بر سه میلیون بچه ماهی در سطح استخرهای پرورش ماهی و بندهای خاکی استان رهاسازی شده که امیدواریم افزون بر ۵۰ هزار تن ماهی برداشت شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی خاش خاطر نشان کرد: این شهرستان با داشتن تنوع آب و هوایی و شرایط مناسب اقلیمی از قطب‌های مهم تولید و پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی استان بوده بطوریکه هم اینک حدود ۴۰۰ آبزی پرور به کار پرورش ماهیان گرم آبی اشتغال دارند.
مدیرشیلات خاش نیز گفت: سالانه افزون بر ۱۰۰ تن انواع ماهی در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.
یوسف شهرکی افزود: در کنار پرورش ماهی قزل آلا، انواع ماهیان مانند آمور، کپور و فیتوفاگ در استخرهای پرورش ماهی خاش تولید می‌شود.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر ۲ سالن تکثیر و ترویج پرورش ماهی در «اِسکل آباد و تودک» ایجاد شده که بخش بزرگی از نیازهای سیستان و بلوچستان در این واحدها تامین می‌شود.
به گزارش ایرنا،همه ساله، آبزی پروران شهرستان خاش با شرکت در کارگاه‌های آموزشی تولید و پرورش و بهداشت آبزیان، ضمن آشنایی با شیوه‌های نوین رشد و تکثیر انواع آبزیان با بیماری‌های شایع ماهیان گرم و سردآبی با نحوه درمان آن و اصول برداشت بهداشتی آبزیان آشنا می‌شوند.
آبزی پروران خاش تاکنون با استفاده از نرم افزارهای آموزشی در مورد تاثیر پارامترهایی نظیر Ph اکسیژن، دما، نیتریت، نیترات و آمونیاک آموزش‌های لازم را فراگرفته و تاثیر هر یک از این موارد را بر نحوه تغذیه، رشد و نمو ماهیان می‌دانند.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
۷۳۱۰**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا