رفتار رانندگان در تعیین خط سوم ایتالیا، در شان فرمول یک نبود


فرمول یک ایران – توتو ولف مدیر تیم فرمول یک مرسدس اعلام کرد اتفاقات پیش آمده در دور تعیین خط سوم(Q3) گرندپری ایتالیا 2019 اصلا در شان این ورزش نبوده است. در تعیین خط سوم ایتالیا هیچکدام از رانندگان تمایل نداشتن پیشتاز باشند تا راننده پشت سر را به دنبال خود بکشند و با شکافتن هوا و ایجاد خلا برای راننده عقب خود زمان بخرند. وقتی این اتفاق باعث شرم...

فرمول یک ایران – توتو ولف مدیر تیم فرمول یک مرسدس اعلام کرد اتفاقات پیش آمده در دور تعیین خط سوم(Q3) گرندپری ایتالیا ۲۰۱۹ اصلا در شان این ورزش نبوده است.

در تعیین خط سوم ایتالیا هیچکدام از رانندگان تمایل نداشتن پیشتاز باشند تا راننده پشت سر را به دنبال خود بکشند و با شکافتن هوا و ایجاد خلا برای راننده عقب خود زمان بخرند. وقتی این اتفاق باعث شرم بیشتر می شود که بدانیم تنها کارلوس ساینز بود که توانست تلاش خود را انجام بدهد و بقیه رانندگان یا زمانی ثبت نکردند یا فرصت بعدی پیدا نکردند و شاید سرنوشت پول پوزیشن به کلی عوض می شد. این به آن معنا بود که تیم مرسدس با وجود نمایش نشانه هایی برای کسب پول پوزیشن نتوانست چارلز لکلرک را به چالش بکشد و به رتبه دوم و سوم بسنده کرد. توتو ولف گفت:

۳۵ سال است که درگیر این ورزش هستم و آنرا دنبال میکنم. آیا تا به حال چنین چیزی دیده بودید؟ من که ندیدم. اصلا در شان فرمول یک نبود. همه میخواستند خلا پشت همدیگر را بگیرند و یک جور جنگ اعصاب بود که می خواستند ببینید کدامیک بالاخره جلوتر حرکت می کند.

آنهایی که جلوتر راه افتادند به مرور سرعت را که به شیکین می رسیدند سرعتشان را کم می کردند و از پیست خارج می شدند و پیچ را می بریدند. به راستی که مانند بچه ها رفتار کردند.

رفتار رانندگان در تعیین خط سوم ایتالیا، در شان فرمول یک نبودرفتار رانندگان در تعیین خط سوم ایتالیا، در شان فرمول یک نبود توتو ولف – مدیر تیم مرسدس

توتو افزود:

همه آنها مانند احمق ها رفتار می کردند.

توتو معتقد نیست که رانندگان او اشتباهی کرده اند و حرفای خود را متوجه شخص نیکو هالکنبرگ و باقی رانندگان جلوی او کرد. وی گفت :

مقصر کسی بود که جلوتر از بقیه بود. هالکنبرگ جلوتر راه افتاد و به سمت شیکین رفت، باقی رانندگان پشت او هم به یکباره سرعت را کم کردند. وقتی که برای دور سریع بیرون می آیید دیگر باید کارتان را انجام دهیدو چنین کارهایی مفهومی ندارند.

کریستین هورنر مدیر تیم فرمول یک ردبول بعد از تعیین خط ایتالیا آنرا یک حماقت گروهی خواند:

همانطور که می دانیم در پیست مونزا خلا پشت بسیار در تعیین خط مهم است اما رانندگان این بار پدیده جدیدی را رقم زدند. هیچکدام نمی خواستند جلوتر باشند و قفل کردن های ساختگی در لاستیک ایجاد می کردند، عمدا از پیست خارج می شدند و رانندگان دیگر را مجبور می کردند سرعت را کم کنند تا فرصتی به آنها برای استفاده از خلا پشت ندهند و خود موقعیت بهتری پیدا کنند. تمام این حیله و نقشه ها علیه خود آنها شد و همگی جز کارلوس ساینز نتوانستند از خط به موقع عبور کنند و دوری ثبت نشد. با این حال کریستین هورنر کنجکاو است دلیل این نمایش خنده دار را بداند که نتیجه آن برای یکی از رانندگان او یعنی الکساندر آلبون گران تمام شد و او هشتم کار را شروع می کند بدون آنکه زمانی ثبت کرده باشد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...