تدوین برنامه پایش تنوع زیستی به زودی روی میز هیأت دولت


تدوین برنامه پایش تنوع زیستی به زودی روی میز هیأت دولت

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین برنامه پایش تنوع زیستی در کشور و ارائه آن به هیأت دولت خبر داد.

تدوین برنامه پایش تنوع زیستی به زودی روی میز هیأت دولتحمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با برنامه‌های سازمان محیط زیست برای پایش مناطق حفاظت شده اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست امسال برنامه‌ای را برای پایش تنوع زیستی کشور تدوین کرده که در بودجه سال ۹۹ در نظر گرفته شود.

او افزود: بر اساس برنامه مذکور پایش وضعیت جنگل‌ها، حیات وحش و فرسایش خاک با استفاده از داده‌های سنجش از دور صورت خواهد گرفت و سازمان حفاظت محیط زیست به وضعیت حاکمیتی خود یعنی وظیفه نظارتی باز می‌گردد.

ظهرابی با اشاره به اولویت‌های برنامه تدوین پایش تنوع زیستی، تصریح کرد: بررسی وضعیت مراتع و تغییرات آن، اثرات خشکسالی، حریق و بهره‌برداری‌ها از طبیعت و همچنین پوشش گیاهی و تنوع گونه‌های جانوری در برنامه پایش مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: نابودی گیاهان در خطر انقراض در نبود نظارت درست دستگاه ها

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بودجه برنامه پایش تنوع زیستی نیز مشخص شده است، افزود: برنامه پایش تنوع زیستی در کشور یک برنامه دو ساله است که برای آن ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

توضیحات محیط زیست درباره پایش تنوع زیستی در سال آینده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...