نشست بین المللی اقتصاد آب در کیش برگزار می شود


نشست بین المللی اقتصاد آب در کیش برگزار می شود

کیش - ایرنا- اولین نشست بین المللی اقتصاد آب با هدف بررسی تاثیر دریا و نقش آن بر توسعه سرمایه گذاری، در جزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش ایرنا این رویداد مهم قرار است بهمن امسال مصادف با فوریه سال ۲۰۲۰ با حضور متخصصان و صاحب نظران ایرانی و بین المللیt همچنین سرمایه گذاران داخلی و خارجی با رویکرد به بهروری از عرصه های آبی و توسعه سرمایه گذاری "اقتصاد آبی" در جزیره کیش برگزار شود.

همزمان با این نشست بین المللی، کارگاه آموزشی "میکرو الگ ها و صنایع وابسته به آن" نیز برای آشنایی هرچه بیشتر با این قابلیتهای متنوع دریا برپا خواهد شد.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش روز شنبه در فراخوانی از علاقه مندان به شرکت در این نشست و کارگاه آموزشی دعوت کرد تا با مراجعه به سایت /http://kish-ist.net فرمهای ثبت نام را تکمیل و تا دهم مهر به آدرسresearch@kishist.net ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح، با اداره پژوهش موسسه علوم و فنون به شماره ۰۲۱۸۸۷۸۸۳۶۷ تماس بگیرند.

" اقتصاد آب" فرصتی نوین در حوزه اقتصاد برای کشور های مجاور دریاها و اقیانوس ها برای تولید غذا، دارو و انرژی های تجدید پذیر است.

نگاهی به آمارهای منتشر شده بین‌المللی نشان می‌دهد هم‌اکنون در اکثر کشورها سهم حوزه دریا در تولید ناخالص ملی کمتر از ۱۰ درصد نیست، این رقم در کشورهای ساحلی پیشرفته مانند بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا و حتی آسیا به ۵۰ درصد هم می‌رسد.

حجم اقتصاد دریا در سراسر جهان سالانه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که سهم ایران در این زمینه کمتر از یک درصد در برخی آمار ها ذکر شده است، این در حالیست که کشورمان در بین ۱۸۲ کشور مشرف به دریا رتبه چهلم را دارد.

هفت استان ساحلی با دارا بودن ۲۴.۲ درصد از مساحت کشور ۶.۲۲ درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده‌اند که از این میزان فقط ۹ میلیون نفر یعنی حدود ۱۰درصد از جمعیت کشور در حاشیه سواحل مستقر شده‌اند که البته نحوه توزیع جمعیت ساحلی که منجر به اشباع جمعیتی در حاشیه دریای خزر و خالی از سکنه بودن بخش وسیعی از حاشیه دریای عمان گردیده، قابل توجه است.

۱۳۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق