حسرت زیدان، نیمارِ ناراضی و آژاکس غارت‌شده


حسرت زیدان، نیمارِ ناراضی و آژاکس غارت‌شده

کونته، پاریسن ژرمن و اتلتیکومادرید از جمله برندگان پنجره نقل و انتقالاتی تابستان 2019 بودند.

کونته، پاریسن ژرمن و اتلتیکومادرید از جمله برندگان پنجره نقل و انتقالاتی تابستان 2019 بودند.

به گزارش وبسایت نود، پنجره نقل و انتقالات 2019 بدون انفجار بمب در روزهای پایانی خود بسته شد.

پنجره نقل و انتقالاتی بالاخره چند روز قبل در قاره سبز بسته شد و اکنون هم در وقفه بازی های ملی قرار داریم و بعد از پشت سر گذاشتن رقابت های ملی، مسابقات باشگاهی با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود. اما با تمام اتفاقات رقم خورده در تابستان 2019، باید کدام تیمها و کدام بازیکنان را برنده و کدام یک را بازنده لقب دهیم؟

حسرت زیدان، نیمارِ ناراضی و آژاکس غارت‌شده

در این گزارش به مرور مهمترین برندگان و بازندگان پنجره نقل و انتقالات تابستانی می پردازیم؛

پاریسن ژرمن

حسرت زیدان، نیمارِ ناراضی و آژاکس غارت‌شده

از جمله برندگان بزرگ تابستان 2019 بودند. پی اس جی نه تنها توانست نیمار را به هر شکل ممکن حفظ کند و این می‌تواند در فصل پیش‌رو برای رؤیاهای اروپایی تیم فرانسوی ارزشمند باشد، که عملکرد خوبی هم در جذب بازیکنان به جای گذاشت. به جز جذب بازیکنانی نظیر هررا و گانا گیه، آنها دو خرید هم در روزهای پایانی داشتند. ایکاردی دورافتاده از ترکیب اینتر با قراردادی قرضی راهی پاریس شد و ناواس باتجربه هم به ترکیب تیم فرانسوی اضافه شد.

اتلتیکومادرید

حسرت زیدان، نیمارِ ناراضی و آژاکس غارت‌شده

شاید بتوان حتی آنها را بزرگترین برنده در تابستان 2019 لقب داد. هر چند تیم سیمئونه مهره ارزشمندی چون گریزمن را در خط حمله از دست داد ولی صید بزرگی در تابستان 2019 داشت، آنها گزینه ای بلندمدت را برای جانشینی گریزمن خریداری کردند: فلیکس. بازیکنی جوان که برای خریدش 113 میلیون پوند خرج کردند ولی در همین چند هفته حضورش در تیم مادریدی نشان داده چه استعدادی دارد. علاوه بر او، آنها بازیکنان مهم دیگری نیز خریدند: تریپیه و هرموسو از جمله بازیکنانی بودند که برای تقویت دفاع خریده شدند و در مجموع ترکیب تیم سیمئونه تحولات چشمگیری به خود دید.

اینتر و آنتونیو کونته

حسرت زیدان، نیمارِ ناراضی و آژاکس غارت‌شده

اگرچه کونته نتوانست در فصل آخر حضورش در چلسی، به خواسته اش برای جذب لوکاکو برسد ولی در نهایت برای او بد نشد. حالا او در مقام سرمربی اینتر خوشحال است که مهاجم بلژیکی را در تیمش دارد. کونته در ژانویه همان فصل نیز در پی جذب سانچز بود که چلسی نتوانست خواسته وی را براورده سازد. اما حالا بعد از مدتی، او دو ستاره مدنظرش را در ترکیب تیم جدیدش دارد و با اضافه شدن بازیکنی مثل گودین، چشم های زیادی منتظر نتایج اینتر در این فصل هستند. تیم کونته فعلاً در دو بازی نخست فصل سری آ، دو برد کسب کرده است.

زین الدین زیدان و پل پوگبا

حسرت زیدان، نیمارِ ناراضی و آژاکس غارت‌شده

این دو فرانسوی را باید جزو بازندگان بزرگ پنجره نقل و انتقالاتی تابستان 2019 لقب داد. زین الدین زیدان هر چند خریدهای زیادی داشت و رئال مادرید نزدیک به 300 میلیون یورو خرج کرد تا ستاره های جدیدی را به ترکیب تیم اضافه کند ولی یکی از بزرگترین خواسته های زیدان، یعنی جذب پل پوگبا عملی نشد. دلیلش هم درخواست مالی بالا از سوی یونایتد و اصرار این باشگاه برای حفظ ستاره فرانسوی بود. به این ترتیب نه زیدان به خواسته اش رسید و نه پوگبا به آرزویش برای بازی در رئال مادرید تحت نظر زیدان. پل پوگبا در تابستان چندین بار به صورت ضمنی و صریح علاقه‌اش برای ترک منچستر و پیوستن به مادرید را نشان داد، اما در نهایت چاره ای ندید جز ماندن در الدترافورد. در این میان داستان بیل هم باعث شد تا زیدان بپذیرد در مورد این ستاره ولزی دچار اشتباه شده است. بیل تا یک قدمی خروج از برنابئو هم پیش رفت که این به خواستۀ زیدان بود ولی در نهایت ماندنی شد، عملکرد او و تاثیرش در ترکیب رئال مادرید در روزهای ابتدایی فصل، زیدان را ساکت کرده است.

آژاکس

حسرت زیدان، نیمارِ ناراضی و آژاکس غارت‌شده

متأسفانه این قیمتی بود که آژاکس جوان برای درخشش در فصل قبل و رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان پرداخت کرد. ستارگان جوان این تیم مورد توجه تیم های بزرگ اروپا قرار گرفتند و سرنوشتی نصیب آژاکس شد که تقریباً برای موناکو رقم خورد و تیم ژاردیم بعد از رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان، چندین ستاره خود را از دست داد. دی یونگ و دی لیخت دو ستاره تاثیرگذار آژاکس در فصل گذشته راهی بارسا و یوونتوس شدند تا فصلی چالش برانگیز در انتظار اریک تن هاگ باشد. آیا او باز هم به مدد نیروی جوان آکادمی آژاکس معجزه رقم می زند؟

نیمار

حسرت زیدان، نیمارِ ناراضی و آژاکس غارت‌شده

او همه کار در تابستان 2019 کرد تا نشان دهد از انتقالش به پاریس، که با رقمی رکوردشکن در تابستان 2017 اتفاق افتاد، پشیمان شده است و بی صبرانه در پی بازگشت به لالیگا است. یک روز صحبت از رئال مادرید بود و روز دیگر صحبت از بارسلونا. به نظر می رسید هر چند که ترجیحش بازگشت به بارسلونا و همبازی شدن دوباره با مسی، سوارز و پیکه بود، اما بدش هم نمی آمد اگر پاریس را به مقصد مادرید ترک می کرد. حتی در روزهای پایانی از یوونتوس هم نام برده شد. اما مشخص بود که وقتی پاریس برای خرید این ستاره برزیلی 198 میلیون پوند پرداخت کرده، قرار نیست با قیمتی پایین و به آسانی وی را از دست بدهد. پاریس مشکلی با فروش نیمار نداشت ولی روی قیمت درخواستی خود پافشاری کرد تا در نهایت بازی جوانمردانه مالی یوفا و محدودیتهای باشگاه ها در هزینه موجب شود انتقال نیمار منتفی شود. آیا نیمار در فصل جاری یک ستاره خوشحال است؟

1878

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها