رئال مادرید؛ پادشاه بدون تاج


رئال مادرید؛ پادشاه بدون تاج

تهران- ایرنا- بدنبال بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی اروپا، روزنامه مارکا اسپانیا در گزارشی با ارائه آمار و ارقام خرید و فروش‌های تابستانی، از صدرنشین شدن دوباره رئال مادرید در بازار انتقالات خبر داد؛ این در حالی است که این صدرنشینی منفعت قابل توجهی برای آنان نداشته و وضعیت تیم تحت هدایت مرد فرانسوی چنگی به دل نمی‌زند.

لالیگا اسپانیا و سری آ ایتالیا در پنجره نقل و انتقالات تابستان سال جاری با هزینه‌های گزاف در خرید بازیکن، گوی سبقت را از لیگ برتر انگلیس ربودند.

رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید سه باشگاه نخست ولخرج‌ترین‌های اروپا هستند و هر کدام دست کم یک فوق‌ستاره به کادر خود اضافه کرده اند.

لالیگا رکوردها را شکست

هم لالیگا (۱.۳۱۹ میلیارد یورو) و هم سری آ (۱.۱۷۸ میلیارد یورو) رکورد هزینه های پیشین خود را شکستند.

رئال مادرید؛ پادشاه بدون تاج

لیگ برتر از حیث هزینه‌ها رقابت را واگذار کرد و تنها منچستریونایتد، منچسترسیتی و آرسنال رکوردهای پیشین خود را شکستند.

رئال مادرید صدرنشین اروپا

سفیدپوشان مادرید با ۳۰۵ میلیون یورو هزینه برای تقویت قوای خود، رکوردشکنی کردند؛ با این حال، برای سومین سال متوالی رئال بالاترین میانگین سنی را در جمع تیم‌های حاضر در لالیگا در اختیار دارد.

رئال مادرید؛ پادشاه بدون تاج

«هزینه های زیاد و تغییرات کم»؛ جمله‌ای کوتاه می‌توان با استفاده از آن ترکیب های استفاده شده توسط «زین الدین زیدان» را در دیدارهای افتتاحیه فصل جدید لالیگا به وضوح توصیف کرد.

اتلتیکو به محفل بالانشینان پیوست

اتلتیکو بازوهای مالی خود را در تابستان سال جاری با ۲۴۳ میلیون یورو هزینه روغن‌کاری کرد.

رئال مادرید؛ پادشاه بدون تاج میزان هزینه باشگاه‌ها و تفکیک پنج لیگ برتر اروپایی در پنج فصل گذشته

خرید «ژائو فلیکس» نشانی از عزم آنان برای ورود به محفل بزرگان اروپا بود؛ در حقیقت، در پنج سال اخیر، تیم دوم شهر مادرید در مقایسه با حریف همشهری بیشتر هزینه کرده است.

خلاص شدن از شر خریدهای بلااستفاده

هم بارسلونا و هم رئال مادرید در راستای خلاص شدن از دست خریدهایی که مفید نبودند، قدم برداشتند.

نمونه بارز این اقدام «فیلیپه کوتینیو» بود؛ بازیکنی که ژانویه ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۱۴۵ میلیون یورو خرج روی دست آبی اناری‌ها گذاشت و تابستان سال جاری با قراردادی قرضی و ۱۸ ماهه ار نیوکمپ راهی آلیانس آرنا شد.

کهکشانی ها نیز با فروش و قرض دادن بازیکنان مازاد خود، ۵۶ میلیون یورویی را که طی سه سال گذشته بابت آنان خرج کرده بودند، تا حدودی جبران کرده و به حساب باشگاه بازگرداندند.

بیشترین فروش

لازمه خریدهای بزرگ، افزایش فروشی‌های باشگاه است؛ علاوه بر این، باشگاه‌ها برای تطابق با مقررات بازی جوانمردانه مالی یوفا باید در این راستا تلاش کنند.

باشگاه‌های لالیگا بیش از یک میلیارد یورو از قِبل فروش بازیکن به دست آوردند و اتلتیکو مادرید با ۳۱۱ میلیون یورو پیشتاز این عرصه بوده است.

طی پنج سال اخیر، موناکو بزرگ‌ترین فروشنده (۸۵۱ میلیون یورو) بوده و پشت سر آن نیز تیم‌های یوونتوس (۷۱۰ میلیون یورو)، اتلتیکو (۶۶۰ میلیون یورو) و بارسلونا (۶۴۴ میلیون یورو) قرار دارند و رئال با ۴۴۴ میلیون یورو درآمد از قِبل بازیکنان فروشی در رتبه دهم جای دارد.

فارغ التحصیلان کمتر از آکادمی

سرمایه‌گذاری برای بازیکنان جدید موجب افت شدید فارغ التحصیلان آکادمی باشگاه‌ها شده است؛ رئال مادرید در فصل جاری تنها ۶ بازیکن از آکادمی به تیم اول خود راه داده و این رقم برای بارسلونا ۹ نفر بوده است.

لیگ برتر انگلیس قافیه را باخت

باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس به لطف خرید «هری مگوایر» توسط منچستریونایتد (۸۷ میلیون یورو)، «نیکلاس پپه» توسط آرسنال (۸۰ میلیون یورو) و «رودری» توسط منچسترسیتی (۷۰ میلیون یورو) همچنان ولخرج‌ترین های اروپا هستند.

رئال مادرید؛ پادشاه بدون تاج گران‌ترین نقل و انتقالات این فصل فوتبال اروپا

با این حال، لالیگا و سری آ به همراه بوندسلیگا برای پر کردن این شکاف وارد عمل شدند به طوری‌که لالیگا با ورود ۱۲۶ میلیون یورویی فلیکس، گریژمان ۱۲۰ میلیون یورویی و «ادن هازارد» ۱۰۰ میلیون یورویی گوی سبقت را از حریفان لیگ برتری خود ربودند.

با این حال، با توجه به اینکه رئال مادرید با اندیشه‌های متزلزل زیدان از سه بازی افتتاحیه خود در لالیگا تنها پنج امتیاز کسب کرده و در رده پنجم جدول رده‌بندی جای دارد، می‌توان گفت که کهکشانی‌ها در حال حاضر بیشتر شبیه پادشاهی بدون تاج هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق