سهمیه نفت مناطق گازرسانی شده در کهگیلویه و بویراحمد قطع می‌شود


سهمیه نفت مناطق گازرسانی شده در کهگیلویه و بویراحمد قطع می‌شود

یاسوج- ایرنا- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: سهمیه نفت سفید در روستاها و مناطق شهری این استان که گاز رسانی انجام شده است باید قطع شود.

به گزارش ایرنا عزیز فیلی روز شنبه در نشست کمیته سوخت استان در استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در مناطق گازرسانی شده، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس باید مراکز آموزشی خود را به سوخت گازی تجهیز کنند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی نیز باید مراکز بهداشتی و درمانی خود را در مناطق گازرسانی شده به شبکه وصل کند.

فیلی تصریح کرد: نباید به افرادی که ساخت و ساز غیرقانونی انجام می دهند، سهمیه نفت دولتی داده شود.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 600 خانوار اطراف شهر یاسوج گازرسانی نشده است، عنوان کرد: 9 درصد شهرستان بویراحمد با جمعیتی حدود 28 هزار نفر از نفت برای گرم کردن خانه های خود استفاده می کنند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید به خانوارهایی که به دلایل مختلف موفق به گازرسانی نشده اند فرصت چند ماهه برای نصب انشعاب داده شود.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 93 هزار نفر معادل 13 درصد جمعیت این استان از نفت سفید برای گرم کردن خانه های خود استفاده می کنند.

لطف الله مسعودی اظهار داشت: بنیاد مسکن به کمک دهیاری ها در روستاها و فرمانداران در شهرها لیست خانوارها را برای دادن سهمیه سوخت احصا کنند.

وی افزود: مناطقی که امکان گازرسانی وجود ندارد همچنان سهمیه نفت سفید داده می شود.

مسعودی بیان کرد: قاچاق سوخت، عدم دستیابی به آمار دقیق خانوارها و آمار مهاجرت ها، حاشیه نشینی و قرار داشتن در خارج از محدوده طرح هادی از جمله چالش های موجود در زمینه نفت سفید است.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: لیست مناطقی که در ماه های اخیر گازرسانی شده در اختیار شرکت نفت این استان قرار خواهد گرفت.

رحمان خادم اظهار داشت: 118 روستا تاکنون گازرسانی شده که کنتور به صورت اقساط یا بدون هزینه نیز به آنها داده می شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه انشعاب گاز به ازای هر خانوار 120 میلیون ریال است، افزود: روستاهای گازرسانی شده حداکثر تا 2 ماه آینده علمک گزاری می شوند.

خادم بیان کرد: اگر مشکل معارضان محلی در شهرها و روستاها حل شود شرکت گاز خدمات خود را با سرعت بیشتری انجام می دهد.

در این نشست همچنین مقرر شد 2 جایگاه سوخت سی ان جی به صورت یارانه ای در پاتاوه و باشت تاسیس شود.

9928/6110

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا