به گزارش خبرگزاری برنا؛ ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه‌های نماز‌ جمعه سنندج که در مسجد جامع اقامه شد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و دعای خیر و طلب شفای عاجل برای همه مریضان اظهار داشت: امیدوارم همواره امنیت و آسایش کنونی برای مسلمانان بردوام باشد.

وی به فرموده خداوند در قرآن اشاره کرد و افزود: امیدوارم همه جوانان آستانه تحمل خود را بالا برده و از «غیبت، دروغ، مکر، حیله و آزردن و بدی به پدر و مادر» دوری کرده و پیروی از فرامین حق تعالی را فراموش نکنند.

امام جمعه سنندج به بی‌ارزشی و ناچیز بودن دنیا در مقابل آخرت اشاره کرد و خطاب به مسلمانان گفت: دنیا زودگذر است؛ راز و نیاز خداوند را فراموش نکنید و برای پیروی از اوامر الهی و پیامبرگرامی اسلام(ص) مطیع و آماده باشید چراکه لذت‌های آنی و ناپایدار دنیا در برابر آخرت هیچ است.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود ماه محرم را ماه شهادت سیدالشهدا(ع) و یارانش و ماه حزن و اندوه و عزاداری مسلمانان خواند و گفت: امام حسین(ع) در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجری در مدینه به دنیا آمد و پیامبر گرامی اسلام در روز هفتم تولدش نام حسین را برای آن حضرت برگزید.

ماموستا خدایی با بیان اینکه امام حسین(ع) محبوب خداوند و پیامبرگرامی اسلام(ص) بود، تصریح کرد: امام حسین علیه‌السلام تنها مختص به شیعه نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان جهان اسلام است

وی یادآور شد: پیامبر مکرم اسلام(ص) در حق نواده گرامیش فرموده «حسین منی و انا من حسین، احب الله من احب حسینا، حسین سبط من الاسباط»؛ «حسین از من است و من هم از حسینم، هر که حسین را دوست بدارد خداوند دوست او باد، حسین فرزندزاده‌ای است از فرزندزادگان انبیاء».

امام جمعه سنندج با بیان اینکه واقعه کربلا هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود، گفت: حضرت شافعی، علما و بزرگان اهل‌سنت در مورد شهادت، علاقه و محبت به امام حسین(ع) کتب و اشعار زیادی سروده‌اند.

ماموستا خدایی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ماه محرم، ماه «امر‌ به‌ معروف و نهی از منکر» است، افزود: اجرای این فریضه الهی دارای اجر و پاداش عظیم، از واجبات دین اسلام و خداوند در قرآن به این امر مهم تاکید کرده است.