تهیه کننده و کارگردان مستند در کنار هم گفت: این مستند به حضور اتباع افغانستانی در کشور می پردازد.

​خیام الحسینی، تهیه کننده و کارگردان مستند در کنار هم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، با اشاره به موضوع اصلی فیلم که به حضور اتباع بیگانه در کشور و حضور آنها در جامعه اشاره دارد، گفت: بخش عظیمی از اتباع افغانستانی که سال هاست در ایران زندگی می کنند، از طریق مشاغل متنوع با مردم ایران پیوند دوستی و برادری برقرار کرده اند. مستند کوتاه «در کنار هم»، در ضمن معرفی الگوهای صحیح مدیریت، دوستی مردم ایران و افغانستان را تصویر کرده است و برای نمونه به کارخانه پوشاکی که سال هاست با همکاری دو شریک ایرانی و افغانی، یک فعالیت اقتصادی موفق را پیش برده اند پرداخته است.

این مستند ساز در معرفی فیلم خود و روند داستانی آن بیان داشت: این مستند در سال 1397 و با کیفیت HD در سازمان هنری رسانه ای اوج تهیه و تولید شد؛ زمان آن بیست و پنج دقیقه است و از شبکه های سوم و مستند سیما پخش شده است.

سازنده مستند در کنار هم در معرفی عوامل این فیلم افزود: مدیر تصویر برداری، هماهنگی و برنامه ریزی فیلم، به عهده روح الله جوانی و تدوین، تصویر برداری و صداگذاری اثر به عهده سیدمهدی خیام الحسینی بود، گرافیست فیلم، امید نایینی و تهیه کننده و کارگردان اثر هم خودم بودم. مجری طرح این فیلم هم گروه فرهنگی هنری رهوا بوده است.

کارگردان در کنار هم در معرفی خود افزود: متولد 63 و شهر اصفهان هستم. در فیلم های مستند زیادی از جمله شیار ازگله، صدای صلح، رویای خلافت، حماسه آمرلی، جوله، گردان فاطریزه، فرشته ها هنوز در راهند، طریق الحسین، اینجا کسی هست، مستند مهمان مامان، بر بال فرشته ها، چند قدم تا بهشت، میزبان، من یک دانشجوی رزمنده هستم، یونس گم گشته بازآید، قافله تاسوعای حسینی، خط آتش، بازگشت، نشانی دوست، یک بسیجی ساده، درهای بهشت، سرشت، سفر به دیار شیوند، جهادگران، زاهد اصفهان، با کاروان غزه، حماسه حضور، حدیث بیعت، پرواز در سکوت و تعدادی فیلم دیگر به عنوان کارگردان، ایفای نقش کرده ام.

خیام الحسینی درباره جشنواره مستند سیما اذعان داشت: جشنواره فیلم مستند بهترین اتفاق ممکن در حوزه فیلم مستند به شمار می رود و موجب می شود، کارها بهتر دیده شوند. به ویژه امسال که فضای تولید در کشور حکمفرماست، این جشنواره باعث می شود افرادی که خوب کار می کنند، دیده شوند و همین موجب تشویق فیلمسازهای موفق و الگو سازی برای فیلمسازان کم تجربه تر می شود.

وی در مورد تاثیر آرای مردمی در این جشنواره گفت: وجود آرای مردمی در داوری آثار هم می تواند باعث شود مخاطب در انتخاب آثار برتر مشارکت کند و داوری ها فقط با نگاه تخصصی نباشد. وجود این دو در کنار هم نتایج خیلی خوبی خواهد داشت.

سومین جشنواره تلویزیونی مستند سیما، از پانزده تیر ماه با پخش آثار راه یافته به مرحله مسابقه، کار خود را آغاز کرده است و فیلم مستند «در کنار هم» نیز روز شنبه شانزدهم شهریور ماه ساعت 19 از شبکه مستند روی آنتن می رود و ساعت 24 و 11 صبح روز بعد بازپخش می شود.