سردار مومنی: استفاده از پهپاد در پوشش کویری مبارزه با مواد مخدر مصوب شد


سردار مومنی: استفاده از پهپاد در پوشش کویری مبارزه با مواد مخدر مصوب شد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی در حوزه مبارزه با مواد مخدر پوشش کویری است، در سال جاری مصوب شد تا با چند فروند پهپاد فعالیت شروع شده و تا سال آینده تعداد این تجهیزات افزایش یابد.

سردار مومنی: استفاده از پهپاد در پوشش کویری مبارزه با مواد مخدر مصوب شد
به گزارش فانوس، سردار اسکندر مومنی ظهر امروز در حاشیه نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مواد مخدر در استان اصفهان، اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در این راستا انجام شده و کشفیات استان بیش از 20 تن بوده که نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: استان اصفهان مرکزی برای عبور مواد مخدر و قاچاق به داخل کشور است و تصمیماتی در این رابطه گرفته شده که برخی از آنها استانی است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه کمپ درمان و بازتوانی برای خانم‌های معتاد در نظر گرفته شده است، گفت: این طرح تصویب شده و به زودی مراکزی برای درمان زنان معتاد دائر می‌شود.

وی تصریح کرد: پیرامون کمپ ماده 16 برای معتادان متجاهر 2 مرکز یکی توسط شهرداری و دیگری توسط سپاه در حال راه اندازی است که کمپ مربوط به معتادان متجاهر اردوگاه کاردرمانی سپاه تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سردار مومنی ادامه داد: کمپ ماده 16 شهرداری بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در حال تکمیل است و امیدوارم موضوع معتادان متجاهر در استان اصفهان تا پایان سال به ساماندهی کامل برسد.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و طرح یاری‌گران زندگی، اظهار داشت: این طرح تصویب شد و اعتباراتی برای آن پیش بینی شده و قراراست در استان اصفهان با قوت بیشتری شروع و استمرار پیدا کند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: استقرار یک ایستگاه ایست و بازرسی در بویین میاندشت بعد از شهر داران تصویب شده که با کمک مشترک استان و ستاد مواد مخدر راه اندازی خواهد شد، همچنین در ایستگاه جندق هم بازسازی و تقویت از لحاظ امکانات و شرایط ساختمانی انجام می‌گیرد.

وی افزود: امسال در حوزه ملی چند فروند پهپاد را برای پوشش کویر اختصاص دادیم چرا که یکی از دغدغه‌های اصلی در حوزه مبارزه با مواد مخدر پوشش کویری است، در سال جاری مصوب شد تا با چند فروند پهپاد فعالیت شروع شده و تا سال آینده تعداد این تجهیزات افزایش یابد.

سردار مومنی با بیان اینکه در کشور 4 اردوگاه کار درمان و مهارت آموزی ویژه معتادان افتتاح می‌شود، گفت: یکی از آنها در استان اصفهان است.

وی پیرامون اعتبار اختصاص داده شده برای اقدامات در نظر گرفته شده، تصریح کرد: اعتبارات مشترک بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و استانی است که در بخش ستاد 2 میلیارد تومان برای طرح‌های مذکور به استان اصفهان داده شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: آمار کشفیات کشوری در حوزه مواد مخدر در 5 ماه امسال حدود 400 تن بوده که 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اقدامات عملیاتی انجام شده، اظهار داشت: تعداد درگیری‌ها، کشفیات و توقیف خودرو و اموال بیشتر شده ولی خوشبختانه تعداد شهدای نیروی انتظامی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

سردار مومنی ادامه داد: بخش عمده ترانزیت مواد مخدر به سمت اروپا است که جمهوری اسلامی ایران هم در مبارزه با توزیع داخل و هم در ترانزیت به وظیفه خود عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از اقدامات را هر سال تا نیمه راه پیش می‌رویم ولی بعد رها می‌کنیم و در نتیجه بسیاری از منابع به هدر می‌رود، به عنوان مثال در بحث نگهداری و درمان معتادان متجاهر هرگز در شرایط خاص 6 ماه کفایت نمی‌کند و قانون نیاز به اصلاح دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: معتادان متجاهر یعنی معتادانی که همه مراحل درمان را چندین بار طی کردند ولی درمان نشدند، آنها در اردوگاه‌ها سم‌زدایی می‌شوند و سپس رها می‌شوند، در حالی‌ که باید شغلی یاد بگیرند، تولیداتی در آن اردوگاه‌ها داشته باشند و در همان جا به فروش برسانند به عبارتی بازار پیدا کنند تا با برگشت به جامعه شغل داشته باشند، بنابراین 6 ماه حضور در کمپ کفایت نمی‌کند و چیزی جز هدر دادن منابع در بر نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: قانون در برخورد با موضوع خرده‌فروشان مواد مخدر نیز باید اصلاح شود و فکر کنم تا پایان سال این موضوع عملی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا