پیاده‌روی اربعین حرکتی ارزشمند و انسان ساز است


پیاده‌روی اربعین حرکتی ارزشمند و انسان ساز است

زاهدان- ایرنا- جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: پیاده‌روی اربعین حرکتی ارزشی و انسان ساز است که باید بیش از پیش بر ارزش و جایگاه این حرکت معنوی افزود.

سرهنگ پاسدار رضا لطیفی روز شنبه در نشست جبهه واحد رسانه‌ای اربعین حسینی اظهار داشت: امروزه مسیر سفر به کربلا آن‌گونه که خواسته‌ایم شده و این اتفاق باعث مراجعه کاروان‌های زیارتی مختلف از سراسر جهان به این سرزمین شده است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان دروازه ورودی زائران از کشورهای مختلف همچون هند، پاکستان، بنگلادش و غیره به ایران و بعد از آن به کربلاست.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: همه باید در کنار هم و با همکاری یکدیگر برای خدمت به زائران حسینی که به این استان وارد می‌شوند تلاش کنیم.

وی نقش رسانه‌ها را در پوشش خبری این مراسم مهم دانست و افزود: پوشش خبری مناسب و ایجاد عملیات روانی مثبت در این رابطه باید توسط رسانه‌ها انجام شود.

سرهنگ لطیفی اظهار داشت:کار رسانه‌ای و پوشش خبری حضور زائران به سیستان و بلوچستان و گرفتن مصاحبه، فیلم و خبر بسیار مهم است.

دبیرستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان نیز گفت:باتوجه به افزایش حضور زائران پاکستانی به کربلای معلی پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۷۲ هزار زائر از این کشور وارد استان شوند.

رضا بختیاری ادامه داد: اربعین و خدمت رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) یک کار مردمی است و نیاز به همکاری و خدمت‌رسانی دارد.

وی افزود: تکریم زوار غیر ایرانی، اعزام زائران استان به اربعین و تسهیل روند اعزام، اعزام برادران اهل سنت در مراسم اربعین، استفاده از تبلیغات محیطی بر پایه محور وحدت و حمایت از موکب‌های سیستان و بلوچستان در عراق را مهم و قابل توجه دانست.

دبیر ستاد اربعین حسینی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پنج خدمت ستاد اربعین در حوزه‌های اسکان، اطعام، حمل و نقل، بهداشت و درمان و فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌شود.

وی به نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی و پیشبرد خدمت هر چه بهتر به زائران امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید حضور فعالی در خدمت رسانی به زائران پاکستانی داشته باشند.

۹۹۱۴**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد