حج امسال را به خوبی پشت سر گذاشتیم


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر: با همه سختی‌ها توانستیم خدمات خوبی را به زائران حج امسال ارائه دهیم

حج امسال را به خوبی پشت سر گذاشتیمبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما‌؛ محمد تقی حلی ساز در نشست خبری گفت: حج امسال کمی متفاوت با سال‌های قبل بود، زیرا نسبت به سال‌های گذشته زمان طولانی تری را در این سفر سپری کردیم و پرواز‌های مدینه به سمت تهران هنوز به پایان نرسیده و بخشی از همکاران ما که باید در مدینه باشند و ارائه خدمات کنند تا آخرین روز و آخرین زائر که در سرزمین وحی باشد حضور خواهند داشت.
وی افزود: ​البته حج امسال چند ویژگی داشت، حضور زائران سرزمین وحی طولانی‌تر از سال‌های دیگر بود، قسمت‌های مختلف سازمان هماهنگی خوبی با هم داشتند و جالب است بدانید که ۴۰ درصد زائران ما بالای ۶۰ سال بودند و در سفر امسال زائران بالای ۷۰ سال چیزی حدود ۲۵ هزار نفر بودند و نزدیک به هزار و ۶۰۰ زائر بالای ۸۰ سال داشتیم که در شناسایی که انجام داده بودیم حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ زائر مستعد بیماری‌های مختلف بودند یا اینکه یک فاکتور خطر پذیر با خود به همراه داشتند.
وی ادامه داد: به لطف خداوند متعال امسال حج آرامی داشتیم و با آسیب‌شناسی که سال‌های قبل انجام داده بودیم تقریباً هیچ حجی را مثل حج امسال نداشتیم و هماهنگی و همدلی همکاران واقعاً عالی بود.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: البته گاهی وقت‌ها با مشکلاتی برخورد کردیم که شاید در حوزه بهداشت و درمان بود و همکاران ما به سرعت آن را حل کردند. در منا باران شدید آمد و تمام پیش بینی‌هایی که برای گرمازدگی کرده بودیم یا تونل‌های سرمایی که درست کرده بودیم همه در کل دوره منا بدون مراجعه ماند و این کمک واضح و آشکار خداوند بود که در حوزه بهداشت و درمان به ما کمک کرد.
وی گفت: امسال به جز یک‌مورد فوتی، مشکل دیگری نداشتیم و در جلسات متعددی که داشتیم بیشتر زائران رضایت مندی خود را نسبت به عملکرد همکاران ما اعلام کردند البته ما معتقدیم که باز هم باید آسیب‌شناسی کنیم، زیرا هیچ کاری کامل نیست و انشاءالله در سال‌های بعد بر اساس آن آسیب شناسی مشکلات را برطرف نماییم.
حلی ساز افزود: در مراسم تاسوعا و عاشورا در عراق حضور داریم تا در حوزه درمان به زائران ارائه خدمت کنیم و برای بین راه نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم تا دارو‌های مورد نیاز زائران را تامین نماییم. پیش‌بینی ما برای اربعین هم این است که چیزی حدود ۲ هزار نیرو از هلال احمر برای سه میلیون زائری که به زیارت سالار شهیدان مشرف میشوند پشتیبانی کنیم.
وی گفت: انشالله از دهه اول صفر دارو‌های ما به عراق ارسال خواهد شد، امیدوارم بتوانیم اربعین امسال خدمتگزار خوبی برای زائران امام حسین (ع) باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد