هوش مصنوعی به هند می‌رود


هوش مصنوعی به هند می‌رود

ایتنا -مایکروسافت قصد دارد با آموزش هزار معلم زمینه را برای تدریس دوره‌های هوش مصنوعی در مدارس هند فراهم کند و کمبودهای این کشور در این حوزه را برطرف کند.



مایکروسافت قصد دارد با همکاری مسئولان آموزشی در آمریکا دوره‌های آموزشی هوش مصنوعی را به مدت سه روز برای هزار معلم در هند برگزار کند. این دوره‌ها، دوره‌های ظرفیت سازی نام گرفته اند.

به گزارش ایتنا از فارس، هزار معلمی که در این دوره ها شرکت می کنند، همگی در مقطع دبیرستان مشغول به تدریس هستند. در کنار این دوره‌ها، دوره‌های آموزش ارائه خدمات کلود نیز برای معلمان یادشده برگزار می‌شود. اجرای طرح مذکور از چهار روز دیگر در ده شهر هند آغاز می‌شود.

با توجه به کاربرد گسترده فناوری هوش مصنوعی در بخش های مختلف اداری، صنعتی،تجاری و حرفه‌ای، کشورهای مختلف جهان برگزاری دوره های آموزشی در این زمینه را در دستور کار خود قرار داده‌اند. پژوهشگران بر این باورند که نیروهای کار آینده جهان باید با مقوله هوش مصنوعی آشنا باشد و در غیر اینصورت قادر به یافتن شغل مناسب نخواهد بود.

آشنایی با ابزار پیشرفته ارتباطات و فناوری اطلاعات، روش های استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقای تدریس و تعلیم، آشنایی با مهارت‌های ضروری تعامل با دانش آموزان در قرن 21 و آشنایی با نرم افزارهای جدید هوش مصنوعی از جمله اجزای این دوره آموزشی خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403