قضات برخوردهای قاطع در قبال انتشار پیام‌های ضد دینی داشته باشند


قضات برخوردهای قاطع در قبال انتشار پیام‌های ضد دینی داشته باشند

گروه اجتماعی ـ رئیس کل دادگستری فارس از قضات و کارکنان قضایی خواست تا رفتارهای فعالانه و برخوردهای قاطع و موضع‌گیری سخت در قبال پیام‌های ضد دینی و تفرقه‌افکنانه دشمنان در فضای مجازی داشته باشند.

قضات برخوردهای قاطع در قبال انتشار پیام‌های ضد دینی داشته باشند

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس امروز، 16 شهریورماه در سفر یک روزه خود به حوزه‌های قضایی شرق این استان و در جمع قضات و کارکنان این مناطق گفت: در دوران تحول در دستگاه قضایی از مجموعه قضایی انتظار کار جهادی و خدمت بی وقفه وجود دارد و امید مردم به مبارزه قوه قضائیه با فساد است.
وی خطاب به قضات و کارکنان قضایی افزود: تا زمانی که مسئولیت بر عهده دارید در راه خدمت به مردم تلاش کنید چرا که این فرصت و افتخار خدمت به مردم بسیار زودگذر است و آنچه به عنوان حاصل عمر برجای می‌ماند تنها لذت خدمت صادقانه و خالصانه به هم نوعان است.
موسوی در ادامه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) هدف خود از قیام را احیای امر به معروف و نهی از منکر خواند، گفت: امروز ما نیز به عنوان پیروان آن حضرت باید امر به معروف و نهی از منکر را در کلیه شئون زندگی سرلوحه خود قرار دهیم و با عمل به این فریضه مهم تلاش کنیم زندگی، خدمت و تعاملات اجتماعی و کلیه ابعاد زندگی خود را اصلاح کنیم.
وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین معروف در مجموعه قضایی توصیه به برخورد مناسب همراه با اخلاق حسنه با مراجعان است، گفت: کسانی که به مجموعه قضایی مراجعه می‌کنند دادگستری را ملجأ و پناهگاه خود می‌دانند بنابراین برخورد مناسب و توأم با خوش‌رویی و پیگیری خواسته مراجعان با سرعت و در مسیر قانون تکلیفی است که برعهده ما گذاشته شده است.


سلامت دستگاه قضا باید در حد اعلا باشد

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه سلامت، جدیت در ارائه خدمت و نظم و انضباط اداری را پیش شرط ارتقای کاری و انتقال همکاران به سایر حوزه‌های قضایی خواند و گفت: انتظار مردم از مجموعه قضایی مبارزه با فساد است بنابراین انتظار می‌رود که سلامت مجموعه‌ای که قرار است پرچم‌دار مبارزه با فساد باشد در حد اعلای خود باشد.
موسوی بر توسعه دیدارهای مردمی در دوران مدیریت جدید دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: در این راستا اجازه ندهید حق و حقوق ضُعفا و کسانی که زبان شیوایی برای دفاع از خود ندارند، پایمال شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه مجموعه قضایی استان به امور فرهنگی در درون مجموعه و همچنین تعاملات فرهنگی با بخش‌های بیرونی تأکید کرد و افزود: نسبت به هجمه فرهنگی دشمن هوشیار و بیدار باشیم و در مقابله با ترفندهای دشمنان منفعل نباشیم چرا که دشمنان وقتی در جنگ سخت در مقابل اراده، ایمان و اعتقاد مردم انقلابی ایران زانو زدند به جنگ فرهنگی و اقتصادی روی آوردند و همه توان خود را در جبهه جنگ نرم گذاشتند.
رئیس کل دادگستری فارس، فعالیت افسار گسیخته فضای مجازی را یکی از مصادیق مهم و جبهه‌های اصلی جنگ نرم دشمنان خواند و متذکر شد: هر کدام از شما باید با رفتارهای فعالانه و برخوردهای قاطع و موضع‌گیری سخت خود در قبال پیام‌های ضد دینی و تفرقه‌افکنانه دشمنان ضمن بصیرت‌افزایی در میان همکاران و جامعه، زمینه شکست دشمن در جبهه جدید فرهنگی را فراهم کنید.
وی در ادامه به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: در دوران جنگ اقتصادی انتظار مردم مبارزه قاطع با فساد و رانت‌خواری افرادی است که از دوران آشفتگی اقتصادی فرصتی برای رسیدن به مطامع شخصی خود ایجاد کرده‌اند که دستگاه قضایی در این بین پرچمداری این مبارزه را برعهده دارد و با حضور آیت‌الله رئیسی در رأس قوه قضائیه پویایی بیشتری در این راه ایجاد شده است.


امروز امید مردم به دستگاه قضا در مبارزه با فساد بیش از همیشه است

موسوی بیان کرد: امروز امید مردم به اراده دستگاه قضایی در مبارزه با فساد بیش از همیشه است بنابراین همه ما و رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان به عنوان سربازان و خادمان عرصه عدالت وظیفه اجرا و پیگیری تدابیر ریاست قوه قضائیه در این راستا را بر عهده داریم و باید با عمل به تکالیف قانونی خود در مجموعه قضایی یاری‌گر وی در تحقق مبارزه با فساد باشیم.
وی حمایت از رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای اقتصادی، برخورد با فساد، مبارزه با قاچاق و حمایت از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از مصادیق اقدامات در مجموعه قضایی خواند و گفت: مجموعه قضایی استان در این مسیر در راستای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی عمل کرده و تا کنون کارنامه موفقی داشته است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج