«مقیم»؛ تصویری از ترک شدن و تنهایی


«مقیم»؛ تصویری از ترک شدن و تنهایی

پگاه رجامند در مجموعه«مقیم» با به‌تصویرکشیدن موضوعاتی مثل تنهایی و ترک شدن در فضاهایی سحرآمیز و گشودن زیبایی و حجم رعب‌انگیز مستتر در فضاها و بناهای متروک و صنعتی تلاش دارد تا این مفاهیم را به زبان خود بیان کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه نقاشی «پگاه رجامند» با عنوان «مقیم» از 15 تا 26 شهریور در گالری اُ برپاست. در بیانیه نمایشگاه نقاشی «مقیم» آمده است: مجموعه‌ پیش رو حاصل نگاه و احساس پگاه رجامند در سال اخیر به موضوعاتی همچون «ترک‌شدن» و «تنهایی» است. او با به‌تصویرکشیدن فضاهایی سحرآمیز و گشودن زیبایی و حجم رعب‌انگیز مستتر در فضاها و بناهای متروک و صنعتی، تلاش دارد تا این مفاهیم را به زبان خود بیان کند.

«پگاه رجامند» درباره مجموعه آثار نقاشی به نمایش درآمده در نمایشگاه «مقیم» در گالری اُ می گوید: «دشت‌ها وکوه‌ها را ترک کردیم، دیوار و سقف و حصار ساختیم؛ ساختمان برپا کردیم تا خود را مصون، تنها و جدا کنیم. ما به جایی که از آن آمده بودیم احساس تعلق نداشتیم و شروع به ساختن طیف گسترده‌ای از بناها برای اقامت خود کردیم. ساختن این سازه‌ها و اقامت کردن ما در آنها نشان از ترک کردن خودمان (آنچه بودیم) نیست؟ روزی نخواهد رسید که ما این بناها را نیز ترک کنیم تا چیزهای دیگری بسازیم؟ ما خودمان را ترک می‌کنیم همان‌طورکه دیگر گونه‌ها و جایی که در آن سکونت داشته‌ایم را ترک کردیم. کیفیت این ترک کردن چیزی است شبیه به تنهایی. هم‌چنین این تنهایی به ما امکان می‌دهد خارج از خود و هستی بایستیم و این تنهایی و ترک کردن (شدن) را نظاره کنیم.

مجموعه‌ی پیش رو حاصل نگاه و احساس من در سال اخیر به ترک شدن و تنهایی و هم‌چنین تلاشی است برای نفوذ و آشکار کردن این مفاهیم از طریق به تصویر کشیدن فضای سحرآمیز و گشودن زیبایی و حجم رعب انگیز مستتر در فضاها و بناهای متروک و صنعتی».

«پگاه رجامند» متولد ۱۳۶۷ در ارومیه دارای 1395 کارشناسی رشته نقاشی از دانشگاه هنر و معماری تهران مرکز، تهران 1389 کارشناسی رشته کامپیوتر از دانشگاه فنی مهندسی واحد تهران جنوب ، تهران است و تاکنون نمایشگاه‌های انفرادی چون «بدگواری» را در گالری اُ برپا کرده است و در نمایشگاه گروهی متعددی شرکت کرده است.

نمایشگاه نقاشی «مقیم» از 15 تا 26 شهریور در گالری اُ برپاست علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به خیابان سنایی، خیابان شاهین پلاک ۱۸، طبقه اول مراجعه کنند.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند