مدیر عامل کرمان موتور از احتمال تعطیلی این شرکت خودروسازی در آبان‌ماه خبر داد


مدیر عامل کرمان موتور از احتمال تعطیلی این شرکت خودروسازی در آبان‌ماه خبر داد

مدیرعامل کرمان موتور اعلام کرد اگر از این شرکت خودروسازی بخش خصوصی، حمایت‌های لازم انجام نشود و این شرکت به نقدینگی مورد نظر نرسد، احتمال تعطیلی آن در آبان زیاد است. اخیرا جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در هتل پارس کرمان با حضور رئیس کل بانک مرکزی، معاون وزیر اقتصاد و دارایی، استاندار... نوشته مدیر عامل کرمان موتور از احتمال...

مدیرعامل کرمان موتور اعلام کرد اگر از این شرکت خودروسازی بخش خصوصی، حمایت‌های لازم انجام نشود و این شرکت به نقدینگی مورد نظر نرسد، احتمال تعطیلی آن در آبان زیاد است.

اخیرا جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در هتل پارس کرمان با حضور رئیس کل بانک مرکزی، معاون وزیر اقتصاد و دارایی، استاندار کرمان و سایر اعضای ستاد تشکیل شد که در حاشیه آن محمدعلی دهقان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان عنوان کرد استان کرمان نخستین تولیدکننده خودرو توسط بخش خصوصی در کشور محسوب می‌شود که متاسفانه به دلیل مشکلات ارزی و تحریمی شاهد تعدیل نیروهای زیادی هستیم. وی افزود در چنین وضعیتی دولت هیچ نوع حمایتی برای این شرکت خودروسازی در نظر نگرفته است و این در حالی است که به صورت مداوم سرمایه‌های متعددی را به دو خودروساز داخلی کشور چون ایران خودرو و سایپا ارائه می‌شود.

احتمال تعطیلی کرمان موتور زیاد است

سامان فیروزی، مدیر عامل کرمان خودرو با حضور در این جلسه تاکید اگر دولت برای کرمان موتور حمایت‌های لازم را در نظر نگیرد و به این شرکت خودروسازی خصوصی نقدینگی تزریق نشود، تا آبان ماه شاهد تعطیلی این شرکت خواهیم بود.

حبیب‌الله نیکزادی، نماینده مردم شهرستان‌های شرقی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

شرکت خودروسازی خصوصی کرمان موتور امروز جزو شرکت‌های ورشکسته محسوب می‌شود و بر اساس قوانین بانک‌ها به این شرکت دیگر تسهیلاتی ارائه نخواهد شد. علاوه بر این، ارائه پیش فروش خودرو نیز برای شرکت‌های خودروساز ممنوع شده است. از این رو اکنون این شرکت‌های خودروسازی استان کرمان برای خروج از این شرایط بحرانی چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ به طور کلی وجود خودروسازان در شرق استان هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است و ما سخت تلاش می‌کنیم تا این اشتغال حفظ شود، اما نمی‌توانیم و وزارت صنعت همه توپ‌ها را به زمین بانک مرکزی می‌اندازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی