ادامه جنجالی که اسکارلت جوهانسون به پا کرد/ وودی آلن: هالیوود برایم اهمیتی ندارد


ادامه جنجالی که اسکارلت جوهانسون به پا کرد/ وودی آلن: هالیوود برایم اهمیتی ندارد

وودی آلن چند روز پس از انتشار صحبت‌های اسکارلت جوهانسون، در دفاع از خودش در ماجرای ادعاهای دختر همسرسابقش لب به سخن گشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وودی آلن یکی از بزرگان سینما بود که هر بازیگری بدون لحظه‌ای تردید پیشنهاد بازی در فیلم او را قبول می‌کرد. اما این ماجرا مربوط به دوران پیش از جنبش «MeToo» و حرف‌های دخترخوانده‌اش بود که مدعی شد در ۷ سالگی قربانی آزار جنسی از سوی وودی آلن شده است.

البته این ماجرا تازه نبود و سال‌ها پیش رسانه‌ای شده بود و آلن به دلیل همین ادعا دو بار دادگاهی شده بود و هر دو بار دادگاه به بی‌گناهی کارگردان «آنی هال» رای داده بود. اما در هیاهوی رسوایی‌های پی‌ در پی هالیوودی‌های بزرگی مثل واینستین، مطرح شدن دوباره اتهام، وودی آلن را از عرش به فرش کشید. تاثیر این اتهام به حدی بود که حتی بازیگران فیلم «روزی بارانی در نیویورک» از جمله تیموتی شلمی از همکاری با وودی آلن اعلام پشیمانی کردند و دستمزدشان را به خیریه‌های دفاع از قربانیان آزار جنسی بخشیدند.

در این میان بسیاری هم بودند که از وودی آلن دفاع کردند مثل کیت وینسلت یا همین اواخر اسکارلت جوهانسون.

حال وودی آلن پس از مدت‌ها در دفاع از خود می‌گوید: «جنبش «MeToo» باید مرا به عنوان مردی معیار خود معرفی کند. من در دوران فعالیت حرفه‌ای با صدها بازیگر زن کار کردم و حتی یک نفر از آن‌ها شکایتی از من ندارد. من زنان را در هر ظرفیتی استخدام کردم و همیشه دقیقا به اندازه مردان به آن‌ها حقوق پرداخت کردم. من همه کارهایی را انجام داده‌ام که این جنبش در پی رسیدن به آن است.»

آلن که در این شرایط با وجود تحریم هالیوودی‌ها دست از کار نکشیده است، گفت: «برایم اهمیتی ندارد. من هیچ‌وقت در هالیوود کار نکرده‌ام. من همیشه در نیویورک کار کرده‌ام، و تحریم شدن از سوی آن‌ها اندکی اهمیت ندارد. اگر همین فردا هم کسی دیگر حاضر نباشد که روی فیلم‌های من سرمایه‌گذاری کند،‌ از تئاترهایم حمایت کند، یا کتاب‌هایم را چاپ کند، باز هم به نوشتن ادامه می‌دهم. من به کار ادامه می‌دهم. آنچه که از نظر تجاری روی می‌دهد مسئله دیگری است.»

آخرین اثر سینمایی وودی آلن فیلمی اسپانیایی است که در جشنواره سن‌سباستین روی پرده خواهد رفت. در این فیلم درام کمدی کریستف والتز نقش‌آفرینی کرده است.

منبع:‌ هالیوودریپورتر / ۷ سپتامبر

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1297278

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403