همه چیز در رابطه با خالکوبی(تتو) و بهترین روش برای پاک کردن آن


همه چیز در رابطه با خالکوبی(تتو) و بهترین روش برای پاک کردن آن همه چیز در رابطه با خالکوبی(تتو) و بهترین روش برای پاک کردن آن  خـالـکـوبی کردن یا همان تاتو از جمله اقداماتی است که بیش از 4000 هزار سال دارد قدمت دارد . خـالکـوبـی در فـرهنـگـهـای مـخـتلف معنی و مفهوم متفاوت و مخصوص به خود را دارد. تفاوت تتو کردن و خالکوبی در زمان فعلی و گذشته این...

همه چیز در رابطه با خالکوبی(تتو) و بهترین روش برای پاک کردن آن

همه چیز در رابطه با خالکوبی(تتو) و بهترین روش برای پاک کردن آن

همه چیز در رابطه با خالکوبی(تتو) و بهترین روش برای پاک کردن آنهمه چیز در رابطه با خالکوبی(تتو) و بهترین روش برای پاک کردن آن

خـالـکـوبی کردن یا همان تاتو از جمله اقداماتی است که بیش از ۴۰۰۰ هزار سال دارد قدمت دارد . خـالکـوبـی در فـرهنـگـهـای مـخـتلف معنی و مفهوم متفاوت و مخصوص به خود را دارد. تفاوت تتو کردن و خالکوبی در زمان فعلی و گذشته این است که در زمان های قدیم از تصاویر شیر و اژدها برای اثبات پهلوانی استفاده می شد و امروزه صرفاً جهت آرایش،خط باریکی روی پلک چشم ، داخل ابرو یا دور لب و ثبت نقوش دائمی یا با ماندگاری طولانی روی پوست تاتومی شود.

روش خالکوبی، به این صورت است که ابتدا نقش را با سوزنی برپوست حک می‌کردند تا اندکی خون بیاید. سپس ماده رنگی را بر این زخم قرار می‌داده‌اند تا به تدریج جذب پوست شود. ماده رنگی می‌توانسته شامل نیل، سرمه، دوده چراغ، آب تره یا هر رنگ طبیعی ماندگار دیگربه صورت مایع یا جامد باشد که به آن خالکوبی گوشتی می گویند، اما در روش های جدید ازسوزن های معروف به سوزن سرطلایی استفاده می شود ، در ابتدا طرح خالکوبی را با خودکار بر روی بدن می کشند ، سپس سوزن سرطلایی را درون جوهر ( جوهر خودنویس ropid ) می زنند و به آرامی به زیر پوست بدن وارد می کنند!

در هر صورت و به هر دلیلی افرادی که تتو انجام دادند پشیمان شده و سعی میکنند آن را پاک کنند.هر چند که به طور کامل رد و اثر آن برطرف نمی شود اما برای پاک کردن نسبی آن شیوه های متعددی وجود دارد. ما در این بخش از فراناز قصد داریم شما را با راهکارهایی برای پاکسازی اثر این تتوها آشنا کنیم.

همه چیز در رابطه با خالکوبی(تتو) و بهترین روش برای پاک کردن آنهمه چیز در رابطه با خالکوبی(تتو) و بهترین روش برای پاک کردن آن

*دردناک ترین قسمت های بدن برای خالکوبی*

1-قفسه سینه و روی دنده ها

2-قسمت پشت بدن

3-صورت

4-قسمت خارجی بازو و روی ساعد دست

5-شانه

6-بخش بالا و بیرونی ران

7-مچ پا و دست پاها

*حساس ترین قسمت های بدن برای خالکوبی*

1- قسمت ران و باسن

2-شکم

3-لب

4-قسمت داخلی آرنج

5-قسمت بالای پا

6-زیر بغل

7-پایین و بالای قفسه سینه و دو طرف آن

8-پلک و اطراف چشم

*انواع راهکارهای خانگی و غیر خانگی پاک کردن تتو*

*استفاده از لیزر*

حذف تاتو با استفاده از لیزر یکی از شیوه هایی است که طرفداران زیادی دارد. و شیوه کار آن به این صورت است که لیزر تابیده به پوست با توجه به طول موج مخصوص رنگ تتو با جوهر تتو واکنش داده و باعث شکستن آنها می شود. این ذرات شکسته و ریز شده سپس توسط بدن جذب می شود که مشابه با حالتیست که پوست در معرض تابش آفتاب قرار گرفته و بافت از بین رفته آن توسط پرتو های نور خورشید جذب بدن می گردند.

رنگ های تیره مانند سیاه و آبی که استفاده ی بیشتری در تتو دارند بخاطر قدرت جذب بیشتر پاسخ بهتری به اعمال لیزر می دهند و نتیجه ی بهتری نسبت به رنگ های زرد، سبز و روشن که انرژی جذبی کمتری دارند، خواهند داشت. دستگاه های جدیدتر توانایی بیشتری در از بین بردن کامل رنگ تتو دارند.

*جراحی کردن*

جراحی و بریدن ناحیه حاوی خالکوبی و سپس دوختن ناحیه

*درم ابریژن مکانیکی*

در این شیوه از یک وسیله جهت سایش پوست استفاده میشود.

*میکرودرم ابریژن*

با پاشیدن پودرهای کریستال اکسید آلومینیوم، پوست بطور سطحی تراشیده میشود و تنها برای خالکوبی های سطحی کاربرد دارد.

*سل ابریژن*

از نمک برای تراشیدن پوست استفاده میشود( خارج کردن شیمیایی رنگ توسط یک خمیر خاص)

*سرمادرمانی*

جراحی با سرما یا کرایوتراپی از دیگر روش هایی است که در آن از اسیدهای شیمیایی استفاده میشود.

*بهترین شیوه کدام است؟*

از بین شیوه های بالا بعضی میتوانند جوشگاه های بدی ایجاد کنند و نتیجه خوبی را از نظر زیبایی بهمراه نداشته باشند. پزشکان متخصص پوست، بهترین شیوه را لیزر درمانی میدانند .

*راهکار های خانگی پاک کردن تتو با مواد طبیعی در منزل*

-نمک:

نمک یک ماده ساینده است. سدیم و کلر موجود در نمک به رهایی از خالکوبی کمک میکنند . آنها به شدت به پوست نفوذ میکنند و ساختار جوهر را می شکنند. اندکی آب به نمک اضافه کنید و یک اسفنج را در آن خیس کنید.

اکنون اسفنج را به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت روی پوستتان بمالید و بعد با آب گرم تمیز کنید. استفاده از نمک، یک شیوه ارزان قیمت، ولی مؤثر است.

-ترکیب عسل و ماست+ نمک:

اول محل تاتو را با آب و صابون بشویید بعد دو قاشق عسل را با اندازه مساوی از نمک و ماست ترکیب کرده وبر محل موردنظر بطور منظم در مدت 20 دقیقه بمالید.

*ترکیب نمک و آب لیمو*

در این شیوه میتوانید 100 گرم نمک با یک الی دوقاشق آب لیمو را با هم ترکیب و به مدت 30 تا 60 دقیقه بر روی پوست گذاشته و با دستمال ارام ماساژ دهید تا قرمز شود و سبب از بین رفتن طبیعی تاتو شود.

*استفاده از اسکراب زردآلو *

شیوه اسکراب زردآلو معمولاً با نمک انجام میشود تا بعنوان لایه برداری عمل کند. این شیوه شامل مخلوط کردن نمک و زردآلو و مالیدن آن روی خال کوبی است. نمک، بعنوان یک ساینده عمل میکند و قدرت پاکسازی زردآلو جوهر را از بین می برد با این حال آن را بطور کامل پاک نمی کند.

*استفاده از پودر ماسه و سنگ سنباده *

سائیدن هم یک شیوه خیلی اسان برای پاک کردن تتو در منزل است، اگرچه کارایی آن به مرور قابل مشاهده خواهدبود. برای اینکه این شیوه سریعتر به نتیجه برسد میتوانید ماسه و سنگ سنباده را اسیاب کنید و با ژل آلوورا مخلوط کنید. این ترکیب را با ملایمت روی پوست محل تاتو بمالید تا تتو محو شود و از بین برود.

این شیوه ساختار پوست را تحت‌تأثیر قرار میدهد و به از بین رفتن سلول های پوستیِ رنگ شده کمک میکند . بسیاری از آدم این شیوه را بکار می گیرند ولی برای تمیز کردن کامل و تند تاتو حقیقتا روشی سخت است. معمولاً تمیز کردن تاتو وقت زیادی از شما می گیرد. بعلاوه این شیوه معایبی هم دارد، زیرا میتواند باعث سابیده و ناتوان شدن پوست شود. در زمان انجام این فرآیند پوست عمیقاً مستعد زخم و اسیب است برای همین میتواند خیلی خطرناک باشد. ولی بهرحال یکی از شیوه های تمیز کردن تاتو در منزل است که آدم ها میتوانند آزمون کنند زیرا انجام آن در منزل اسان است و نیازی به پرداخت هزینه ی زیاد شیوه های لیزری نیست. این شیوه برای اشخاص کم درامد خیلی مطلوب است.

* استفاده از اسطوخدوس*

اسطوخدوس گیاهی خوش بو و خوشرنگ با خواص درمانی بسیار میباشد که استفاده از خود این گیاه و روغن آن جهت رفع مشکل یاد شده و دیگر مشکلات پوستی کاربرد فراوانی دارد. به وسیله استفاده از روغن اسطوخدوس میتوانید به شیوه کاملاً طبیعی و ایمن تاتوی خود را پاک نمایید. روغن اسطوخدوس را روزانه دو مرتبه استفاده موضعی نموده و این عمل را تا زمان حذف کامل اثرهای باقی مانده ادامه دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی