شیوه های کاهش وابستگی پسران به مادران خود بعد از ازدواج


شیوه های کاهش وابستگی پسران به مادران خود بعد از ازدواج یکی از مهم ترین مسایلی که میتواند باعث ایجاد مشکلاتی در روابط زوج هایی که به تازگی ازدواج کردند شود وابستگی شدید برخی مردان به مادران خود و عدم داشتن آمادگی لازم  وهمچنین مظطرب بودن برای ازدواج است که این مساله اگر حل نشود حتی میتواند منجر به طلاق گردد. اهمیت این مساله به این علت است که...

شیوه های کاهش وابستگی پسران به مادران خود بعد از ازدواج

شیوه های کاهش وابستگی پسران به مادران خود بعد از ازدواج

یکی از مهم ترین مسایلی که میتواند باعث ایجاد مشکلاتی در روابط زوج هایی که به تازگی ازدواج کردند شود وابستگی شدید برخی مردان به مادران خود و عدم داشتن آمادگی لازم وهمچنین مظطرب بودن برای ازدواج است که این مساله اگر حل نشود حتی میتواند منجر به طلاق گردد.

اهمیت این مساله به این علت است که اساس اصلی زندگی این است که فرد بتواند از خانواده خود جدا شده و مستقل شود و اگر این اصل رعایت نشود مشکلات جدی ای به همراه خواهد داشت. هرچند که میدانیم خانواده ریشه ی اصلی ما است و حذف ناشدنی است اما باید تعادل را برقرار کنیم تا مشکل ایجاد نشود.ما در این بخش از ف-ر-ا-ن-ا-ز به کمک شما دوستان عزیز آمده ایم تا شما را با راهکارهایی برای کاهش این نوع وابستگی آشنا کنیم.

شیوه های کاهش وابستگی پسران به مادران خود بعد از ازدواجشیوه های کاهش وابستگی پسران به مادران خود بعد از ازدواج

*به طور کلی دو حالت برای وابستگی وجود دارد*

حالت اول :

در این حالت فرد وابسته فقط در مواردی خاص برای حل مشکلات به سراغ خانواده و در واقع مادر خود می رود و به تصمیمات او عمل می کند.

حالت دوم :

در حالت دوم ،مادر برای فرد حتی در زندگی جدیدش حضور و نقش پر رنگی دارند و حکم سایه را ایفا می کنند یعنی در همه جا با او هست و فرد بدون او نمی تواند تصمیمی برای زندگی خود بگیرد. این افراد از لحاظ روانی و عاطفی بسیار وابسته هستند و این وابستگی در زندگی آنان با وجود تشکیل خانواده هنوز ادامه دارد . به علت وابستگی های شدید ، مادر آنها به خود اجازه دخالت در کوچک ترین مسائل زندگی مشترک را می دهد و موجب بروز اختلافاتی در زندگی زناشویی آنان می گردند.

*راهکارهای کاهش این نوع وابستگی*

1- انگشت اتهامتان را بسوی همسرتان نگیرید و تنها آثار کارش را به وی گوشزد کنید.

2- در حین گفت و گو با همسرتان پیش داوری نکنید؛ به مواردی اشاره کنید که بصورت تجربی برایتان اتفاق افتاده است و روی آن ها اظهار نظر کنید. مثلا نتایج تلخ و غم انگیزی که با توصیه های خانواده اش برایتان حاصل شده است را بازگو کنید و بگویید اگر دخالت خانواده وی نبود این مشکلات پیش نمی آمد.

3-با همسرتان به آرامی صحبت کنید و در زمان صحبت به وی و خانواده اش احترام بگذارید. به وی بگویید که خانواده اش مشاورهای خوبی هستند و شما حتماً از راهنمایی آن ها استفاده می کنید ولی باید تصمیم نهایی را با مشورت با یکدیگر بگیرید همچنین همسرتان را متوجه این مسئله کنید که مداخله های خانواده اش باعث بروز اختلاف و فاصله بین شما شده است.

4- در کاهش وابستگی های فرد وابسته، جر و بحث و دعوا کاملاً بیهوده است و اصلاً جواب نمی دهد. بهترین کار این است که با محبّت و توجه بیشترمان فرد وابسته را بیش از پیش به طرف خودمان جذب کنیم و به این ترتیب حس تنهایی و گوشه گیری را از وی بگیریم. رابطه دوستانه ای را با همسرتان برقرار کنید به طوریکه حرفهایش را نزد شما بزند و نیاز به کسی برای شنیدن حرفهایش نداشته باشد و حس نزدیکی بیشتری با شما بکند.

5-از مشاوره خانواده کمک بگیرید و بدانید این کار نیاز به زمان دارد .

6- سعی نکنید به طور مکرر همسرتان را تحت فشار بگذارید که بین شما و مادرش یکی را انتخاب کند چون این کار همسرتان را مظطرب تر و عصبانی تر میکند و حل مشکل را عقب می اندازد.

7- سعی کنید به همسرتان کمک کنید تا اعتماد به نفسش را تقویت کرده و بالا ببرد.

8-میزان صمیمیت و دوستی تان را با همسرتان بالا ببرید و اعتمادش را جلب کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟