برپایی مراسم عاشورای حسینی (ع)در سریلانکا، باوجود مانع تراشی تندروهای بودایی


برپایی مراسم عاشورای حسینی (ع)در سریلانکا، باوجود مانع تراشی تندروهای بودایی

مسئولان سریلانکا اعلام کردند: بودایی های تندرو برای برهم زدن و جلوگیری از برپایی مراسم عاشورایی شیعیان در این کشور درصد برپایی تظاهرات بودند که دادگاه این کشور برپایی این تظاهرات را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عرب 48، دادگاه سریلانکا، دو گروه بودایی تندرو را از برپایی تظاهرات ضد مراسم عاشورای حسینی که نخستین مناسبت دینی در این منطقه از زمان حملات خونین عید فصح به شمار می آید، منع کرد.

«روان گوناسیکرا» سخنگوی پلیس سریلانکا گفت: دادگاه کولومبو، دستورات محدود کننده ضد این دو گروه بودایی صادر کرده است، این گروههای تندور را دو راهب بودایی رهبری می کند و برای تعطیلی کشاندن عزاداری طایفه «بهره داوودیه» از شیعیان سریلانکا در روز عاشورا برنامه ریزی کردند.

نزدیک به 25 هزار نفر از پیروان این طایفه از سراسر جهان به مدت 10 روز در کولومبو برای برپایی عاشورای حسینی (ع) جمع می شوند.

گوناسیکرا گفت: به پلیس اطلاعاتی گزارش شده است که این دو گروه تندرو برای تعطیل کردن این رویداد در پایتخت برنامه ریزی می کند، به طوری که پلیس و ارتش تدابیر امنیتی را تشدید کردند.

سخنگوی پلیس سریلانکا درباره برنامه تندروها توضیح نداده است، اما تندروهای بودایی به طور معمول اقدامات شدیدی ضد اقلیت های دینی در این کشور که بیشتر ساکنان آن بودایی هستند، اتخاذ می کنند.

مقامات سریلانکایی، بخش هایی از جاده اصلی در نزدیک مسجد اصلی شیعیان «الحسینی» را برای گنجاندن تعداد زیادی از شرکت کنندگان در مراسم عزاداری حسینی(ع) مسدود کرده اند.

«مفضل سیف الدین» رهبر معنوی جماعت بهرة داوودیه چهارشنبه گذشته برای نظارت بر برپایی مراسم عاشورای به کولومبو رسیده و با دیدار سریلانکا دیدار داشته است.

این تجمع دینی به مناسبت عاشورا پس از چهار ماه از حملات هماهنگ ضد سه کلیسای مسیحی و سه هتل که دستکم 258 کشته و نزدیک به 500 زخمی برجای گذاشت، انجام می شود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم