استقلال و پرسپولیس را تا پایان سال واگذار می‌کنیم


استقلال و پرسپولیس را تا پایان سال واگذار می‌کنیم

عصر اعتبار- وزیر ورزش و جوانان گفت:‌ وقت آن رسیده که آکادمی‌های باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال با برنامه ریزی بلندمدت ، بازیکن با استعداد را شناسایی و پرورش داده و نیازهای خود را تامین کنند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، مسعود سلطانی‌فر در نشست با پیشکسوتان و مدیرعامل باشگاه استقلال که ظهر پنجشنبه در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، جایگاه پیشکسوتان باشگاه استقلال و نقش آفرینی‌های آنها در افتخارات این باشگاه را مورد احترام مردم و هواداران پرشمار این باشگاه دانست و هدف از این نشست را همدلی و هم افزایی به منظور کمک به این باشگاه پرطرفدار عنوان کرد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه نمی‌توان نتایج دو هفته ابتدایی لیگ برتر را ملاک قضاوت عملکرد باشگاه و سرمربی عنوان کرد، افزود: در فوتبال همیشه فراز و نشیب وجود داشته و حضور یک سرمربی جوان و با رزومه‌ای مناسب می‌تواند مایه امیدواری این باشگاه باشد.

سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش اهمیت فعالیت‌های آکادمی‌های فوتبال در باشگاه های پرسپولیس و استقلال را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اگر در هر عرصه‌ای از زندگی درصدد کسب نتیجه خوب باشیم، باید خوب بکاریم تا به خوبی هم برداشت کنیم بنابراین در فوتبال هم وقت آن رسیده که پرسپولیس و استقلال با برنامه ریزی بلندمدت و علمی، شرایط را برای ایجاد و پرورش استعدادهای فوتبالی فراهم آورند تا بتوانند از دسترنج خود، به منظور موفقیت بهره بگیرند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه این بحث؛ فوتبال هلند را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان ساخت: فوتبال هلند در دهه هفتاد با استفان کواکس و آژاکس و برخورداری از بازیکنان بزرگ سه دوره قهرمان اروپا شدند و در دو جام جهانی ١٩٧٤ و ١٩٧٨ هم به فینال راه پیدا کردند و هلند با تکیه بر برنامه ریزی مدون و با توجه به فعالیت علمی مدرسه فوتبال آژاکس همچنان یکی از قدرت‌های اروپا و جهان است و همیشه دارای پشتوانه قوی هستند.

سلطانی‌فر، فوتبال آلمان و برخورداری از شش رده مختلف لیگ را هم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: شاکله اصلی بوندس‌لیگا هم بازیکنان آلمانی هستند و سازمان و تشکیلات بسیار خوبی در این زمینه دارند. چرا چون در مقاطع سنی مختلف استعدادیابی کرده و آنان را آموزش می‌دهند تا برای تیم اصلی آماده شوند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به مشکلات فراوانی که پرسپولیس و استقلال از آن برخوردار بودند، رویکرد خود در این وزارتخانه را سرو سامان دادن به وضعیت آنها به دلیل جامعه پرمخاطب هوادارانشان عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای فعالیتم در این وزارتخانه این دو باشگاه با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودنداما با جلسات مکرر و تلاش شبانه روزی و حل کردن مشکلات متعدد، این دو باشگاه بالاخره مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آوردند که این تلاش ها به دلیل احترام به هواداران پرشور و پرتعداد آنها صورت گرفت.

سلطانی‌فر به اهمیت فوتبال برای مردم اشاره کرد و توضیح داد: اوج آمال و آرزوهای طرفداران میلیونی این دو باشگاه در سراسر ایران آن است که اوقات فراغت خود را با دنبال کردن و طرفداری از پرسپولیس و استقلال پر کنند و بدون شک فوتبال، ارزانترین و سالم ترین ابزار هم برای پر کردن اوقات فراغت چهل تا پنجاه میلیون ایرانی محسوب می‌شود، به همین دلیل اهتمام ویژه‌ای برای سامان دادن به اوضاع این دو باشگاه داریم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه پرسپولیس و استقلال را به یک چشم نگاه می‌کنم، تاکید کرد: همه تلاش و توان خود را بکارخواهم گرفت که این دو باشگاه تا پایان امسال واگذار شوند چرا که واگذاری را به سود فوتبال و ورزش کشور می‌دانم و برای تحقق واگذاری از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم.

سلطانی‌فر بار دیگر هماهنگی و هم افزایی بین پیشکسوتان باشگاه استقلال را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه باشگاه هم باید از ظرفیت پیشکسوتان بهره ببرد ،به اهمیت حفظ شان و جایگاه آنها در راستای اعتلای فوتبال تاکید کرد.

در این جلسه پیشکسوتان باشگاه استقلال با بیان نقطه نظرات خود ضمن تقدیر و تشکر از وزیر ورزش و جوانان برای تشکیل این جلسه، خواستار تعامل بیشتر باشگاه با پیشکسوتان و استفاده از نقطه نظرات آنان و فعال شدن کمیته فنی و حمایت از مدیرعامل برای اجرای برنامه‌های بلند مدت شدند و اعلام آمادگی کردند تا از همه توان خود برای کمک به باشگاه استقلال استفاده و دل هواداران را شاد نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حاشیه های ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا