صنعت نفت و مناطق پیرامونی نیازمند تعاملی منطقی هستند


صنعت نفت و مناطق پیرامونی نیازمند تعاملی منطقی هستند

بوشهر_ایرنا_ معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: تعامل منطقی بین صنعت نفت و ساکنان محیط پیرامونی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مهرداد ستوده پنجشنبه‌شب در نشست با کانون مدیران و متخصصان بومی صنعت نفت استان بوشهر با تقدیر از راه‌اندازی این کانون افزود: این کانون باید در مرحله نخست مبلغ و بیانگر خدمات وزارت نفت باشد و بتواند آشتی مابین وزارت نفت و ساکنین حوزه انرژی ایجاد و همچنین خواسته‌ها و انتظارات طرفین را تعدیل و به یک تعامل منطقی برساند.

وی بیان کرد: در برخی مواقع مشاهده می‌شود شرکت‌های تابعه وزارت نفت پروژه‌های خوبی انجام و در اختیار مردم قرار می‌دهند ولی آن طور که انتظار داریم اطلاع رسانی نمی‌شود.

ستوده ادامه داد: چنانچه مبنا و معیار همه ما قانون و احترام به مردم باشد در زمینه‌های مختلف اعم از اشتغال، سپردن مسؤلیت به جوانان و نخبگان بومی و همچنین عمل به مسئولیت‌های اجتماعی محقق خواهد شد.

معاون امورعمرانی استاندار بوشهر افزود: بعضی از مدیران وزارت نفت شاغل در مناطق پیرامونی خدمات وزارت نفت را برای مردم و ساکنین این مناطق بازگو نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که از تمام سرمایه‌های انسانی شاغل در نفت استفاده شود اما بعضی مواقع تنگ نظری‌ها و نبود مدیریت صحیح اجازه نداده که سختی‌ها و تنگناهای وزارت نفت را به مردم معرفی کنیم.

ستوده بیان کرد: همیشه فقط مطالبات مطرح شده در صورتی که روش صحیح این است که همانطور که در بحث اشتغال و تأمین اعتبار مورد نیاز اداره کشور از وزارت نفت مطالبه می‌ شود در سختی‌ها، تحریم‌ها و مشکلات هم باید کنار این وزارتخانه باشیم.

مدیرکانون مدیران و متخصصان صنعت نفت استان بوشهر نیز گفت: این کانون به عنوان یک سازمان مردم نهاد به منظور پوشش دادن اهدافی شکل گرفته که امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

سید مهدی موسوی افزود: ایجاد فضایی دوستانه همراه با تعامل، همگرایی و هم اندیشی بین مدیران، سرپرستان و متخصصان صنعت نفت استان، ایجاد تفاهم نامه با سازمان و مؤسسات خبره به منظور انجام مصاحبه و شناسایی استعدادها و توانمندی‌های اعضا کانون از جمله هدف های مهم کانون مدیران و متخصصان صنعت نفت در استان بوشهر است.

وی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی و برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی و توانمندسازی و برگزاری تورهای علمی برای اعضای کانون همراه با ارائه گواهینامه‌های معتبر از سازمان‌ها و شرکت‌های مطرح از دیگر اهداف تشکیل این کانون است.

موسوی اضافه کرد: ایجاد همدلی و هم افزایی بین شاغلین صنعت نفت استان همراه با شناسایی تخصص‌ها و توانمندی‌های مربوطه در قالب برگزاری نشست های هم اندیشی و دورهمی ماهانه و تشکیل کارگروه‌های تخصصی و فعالیت در راستای اهداف ترسیم شده برای کارگروه‌ها نیز از دیگر اهداف تشکیل کانون مدیران و متخصصان صنعت نفت در استان بوشهر است.

۷۲۱۲/۶۰۴۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر