اقامتگاه بوم گردی تکرم گیلان


اقامتگاه بوم گردی تکرم در روستای تکرم، از توابع شهرستان شفت استان گیلان واقع شده است. شهرستان شفت که از روستایی ترین شهرستان های استان گیلان است، دور تا دور آن را روستا احاطه کرده است و در فاصله 30 کیلومتری رشت قرار گرفته است. این اقامتگاه سنتی یک خانه ی قدیمی دارای معماری و […] نوشته اقامتگاه بوم گردی تکرم گیلان اولین بار در جامع ترین پایگاه...

اقامتگاه بوم گردی تکرم در روستای تکرم، از توابع شهرستان شفت استان گیلان واقع شده است. شهرستان شفت که از روستایی ترین شهرستان های استان گیلان است، دور تا دور آن را روستا احاطه کرده است و در فاصله ۳۰ کیلومتری رشت قرار گرفته است.
این اقامتگاه سنتی یک خانه ی قدیمی دارای معماری و چیدمان سنتی که دیوار های خشت و گلی و در و پنجره هایی چوبی می باشد.اقامتگاه سنتی انتظام با ظرفیت اسکان و پذیرش ۴۰ گردشگر دارای ۱ باب اتاق ۳ نفره، ۲ باب ۴ نفره و ۲ باب ۸ نفره می باشد. گفتنی است تمامی اتاق های این اقامتگاه دارای سرویس کف خواب و فاقد سرویس تخت خواب هستند. حمام سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی نیز بین اتاق ها به صورت مشترک در محوطه اقامتگاه قابل استفاده است.

به منظور رفاه و رضایت بیشتر گردشگران و مهمانان این اقامتگاه خدمات رفاهی چون پارکینگ غیر مسقف اختصاصی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور های گردشگری، وسایل گرمایشی شامل پتو و …، یک آشپزخانه عمومی، یک سالن غذاخوری، سیستم های سرمایشی و گرمایشی مانند پنکه، بخاری برقی، بخاری گازی و نفتی، حمام مشترک و سرویس بهداشتی ایرانی در این اقامتگاه فراهم شده است..درون محوطه‌ی اقامتگاه، باغ چای، باغ سبزیجات ارگانیک و درختان میوه‌ی مختلف وجود دارند. همچنین استفاده از بخاری هیزمی و میز و صندلی در حیاط اقامتگاه و شب‌نشینی دور آتش و خوردن سیب‌زمینی و چای ذغالی فراهم است.

گفتنی است شما گردشگران عزیز می توانید با سفر به این منطقه از انواع غذاهای محلی این منطقه نظیر کباب ترش، مرغ ترش، شوید قرمه، سیر قلیه، فسنجان رشتی، فسنجان ماهی و کویی تره یا خورش کدو حلوایی را تهیه و سرو نمایید.
از جمله جاذبه های تاریخی این منطقه می توان به پل باستانی لیشاوندان، مجموعه تاریخی کمسار و خانه تاریخی فرضعلی خرم واقع در روستای ملل چاله بیجارسر و آبشارهای زیبایی چون دودوزن در روستای خرمکش، لاس پشت در روستای لپوندان، دیواکل در روستای علیسرا و وزنه بن در روستای سفید مزگی دیوان دره در روستای طالقان است.
منطقه جلگه ای جنگلی چوبر و منطقه کوهستانی سیاه مزگی نیز از دیگر جاذبه های ای منطقه است که گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند.
اقامت برای کودکان کمتر از ۲ سال رایگان و از ۲ تا ۱۱ سال نیم بها می باشد.

اقامتگاه بوم گردی تکرم گیلان

فاصله حدودی اقامتگاه تکرم تا جاذبه ها و مکان های مهم :
فاصله تا شهر رشت : ۱۹.۶ کیلومتر ( ۳۳ دقیقه )
فاصله تا شهر فومن : ۲۰.۲ کیلومتر ( ۳۰ دقیقه )
فاصله تا فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت : ۲۹ کیلومتر ( ۵۹ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن قزوین : ۱۷۸ کیلومتر ( ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری رشت : ۲۴.۱ کیلومتر ( ۴۰ دقیقه)
فاصله تا مجتمع تفریحی وگردشگری دریاچه سقالکسار : ۱۰ کیلومتر ( ۱۸ دقیقه )
فاصله تا رودخانه سفیدرود : ۲۸.۲ کیلومتر ( ۳۳ دقیقه )
فاصله تا پارک فومن : ۲۰.۴ کیلومتر ( ۲۹ دقیقه )
فاصله تا قلعه رودخان : ۳۰.۸ کیلومتر ( ۴۷ دقیقه )
فاصله تا روستای گردشگری ماسوله : ۵۴ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۷ دقیقه )
فاصله تا کیانشهر (دریا) : ۴۶ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۸ دقیقه )

اقامتگاه بوم گردی تکرم گیلان
اقامتگاه بوم گردی تکرم گیلان
اقامتگاه بوم گردی تکرم گیلان
اقامتگاه بوم گردی تکرم گیلان

منبع : شب – یو اسپیس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید