مرور شعرهای عاشورایی در «رندان تشنه لب»


مرور شعرهای عاشورایی در «رندان تشنه لب»

شبکه چهار سیما با ویژه برنامه تلویزیونی «رندان تشنه لب» سروده های عرضه شده در ادوار گذشته سوگواره شعر عاشورایی «رندان تشنه لب» را مرور می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، هر ساله با آغاز ماه محرم و برپایی آیین عزاداری سید و سالار شهیدان، دفتر طنز در حوزه هنری ضمن تعطیلی آیین و محفل شعر ماهیانه خود -که به نام «در حلقه رندان» در طول سال برگزار می شود- اقدام به برگزاری سوگواره شعر عاشورایی «رندان تشنه لب» می نماید تا شاعران بنام و حاضر در این نشست، آثار عاشورایی خود را به خالقان حماسه عاشورا تقدیم کنند.


ویژه برنامه «رندان تشنه لب» در شبکه چهار سیما نیز قصد دارد با اجرای سید شهرام شکیبا که خود درکنار اولین دبیر این سوگواره زنده یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد نامگذاری این آیین عاشورایی را با الهام از مصرع معروف خواجه شیراز برعهده داشته و همچنین دکتر ناصر فیض که به عنوان دبیر فعلی این سوگواره ادبی، مسئولیت برگزاری نشست عاشورایی «رندان تشنه لب» را بر عهده دارد، ضمن مرور آثار سروده شده در ادوار گذشته این سوگواره ادبی، آثار عاشورایی شاخص زنده یادان عمران صلاحی و ابوالفضل زرویی نصرآباد، از معاصرین و ابوالقاسم حالت، ابوتراب جلی و... را از قدما معرفی و بررسی نماید.


«رندان تشنه لب» به تهیه کنندگی «امیرقمیشی » در دو برنامه مستقل جمعه پانزدهم شهریور و جمعه بیست و دوم شهریور ساعت 22 روی آنتن شبکه چهار خواهد رفت

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس