تست تصادف رنو توئیزى، خودروى تمام برقى دو سرنشینه | فیلم


توئیزی، خودروی تک‌نفره و الکتریکی رنو یکی از ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا به شمار می‌رود. این خودرو با ابعاد کوچک خود می‌تواند راهکاری مناسب برای مسئله‌ی ترافیک کلان‌شهری مانند تهران باشد، ضمن آنکه ظاهر عجیب و در عین حال، دوست‌داشتنی آن می‌تواند نظر بسیاری را به سوی خود جلب کند. این خودرو کوچک شهری، در کارخانه‌ای واقع در شهر والادولید...

توئیزی، خودروی تک‌نفره و الکتریکی رنو یکی از ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا به شمار می‌رود. این خودرو با ابعاد کوچک خود می‌تواند راهکاری مناسب برای مسئله‌ی ترافیک کلان‌شهری مانند تهران باشد، ضمن آنکه ظاهر عجیب و در عین حال، دوست‌داشتنی آن می‌تواند نظر بسیاری را به سوی خود جلب کند.

این خودرو کوچک شهری، در کارخانه‌ای واقع در شهر والادولید اسپانیا از سال ۲۰۱۲ میلادی تولید می‌شود. این خودرو همراه با مالیات ۶۹۹۰ یورو (تقریبا ۲۸ ملیون تومان!) در مدل پایه خود قیمت دارد. البته این مبلغ شامل قیمت باطری، اجاره آن و گارانتی آن نمی‌شود. (با توجه به ظرفیت و طول مدت اجاره باطری، مبلغ اجاره سالانه از ۴۵ تا ۷۵ یورو متفاوت است.)

تولید قدرت این پسر کوچک برقی بر عهده یک موتور برقی ۱۷ اسب بخاری با ماکزیمم گشتاور ۵۷ نیوتون بر متر و حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو به صورت ۱+۱ طراحی شده‌است. به این معنی که راننده می‌تواند از فضای پشت سر خود هم به عنوان صندلی سرنشین دیگر یا فضای بار استفاده کند. شتاب صفر تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت این مدل برابر ۸/۱ ثانیه است. این خودرو با هربار شارژ کامل باطری حداکثر ۹۰ کیلومتر می‌تواند طی‌کند و زمان مورد نیاز جهت شارژ شدن کامل این خودرو با برق ۲۲۰ ولتی برابر ۳/۵ ساعت است.

(۱۸۶)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط