عدم استقبال کشاورزان کردستانی از خرید توافقی محصول گوجه فرنگی


عدم استقبال کشاورزان کردستانی از خرید توافقی محصول گوجه فرنگی

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان تعاون روستایی کردستان گفت: این سازمان مرکز خرید توافقی گوجه فرنگی را از هشت روز پیش دایر کرده و هم اکنون آماده خرید این محصول است اما بهره‌برداران از آن استقبال نمی‌کنند.

پیمان اسکندری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سازمان طبق تعد خود مرکز خرید توافقی محصول گوجه فرنگی را هفتم شهریور در روستای توبره‌ریز کامیاران تجهیز و دایر کرده است.

وی اضافه کرد: در این مرکز هر کیلوگرم گوجه فرنگی با سبد پلاستیکی یکبارمصرف به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ ریال خریداری می‎شود که تا کنون کشاورزان ۲۰۰ تن از محصول خود را به این مرکز تحویل داده اند.

وی با بیان اینکه کشاورزان و بهره‌برداران در هشت روز فعالیت این مرکز از برنامه خرید توافقی استقبال چندانی نکرده‌اند گفت: کشاورزان حاضر به تحویل محصول به همراه سبد پلاستیکی نیستند و خواهان تحویل آن به صورت فله‌ای هستند.

اسکندری اضافه کرد: این سازمان در نظر دارد محصول گوجه فرنگی خریداری شده را به کارخانه‌ای در اصفهان منتقل و در آنجا تبدیل به فراورده‌های مختلف کند که در صورت تحویل فله‌ای با توجه به مسافت کامیاران تا شهر مقصد امکان له شدگی محصول وجود دارد.

وی افزود: در صورت له شدگی نیز کارخانه از دریافت محصول خودداری می‎کند .

طبق اعلام برخی منابع یکی از کارخانه‎های تولید رب گوجه فرنگی استان های همجوار اقدام به خرید محصول گوجه فرنگی به صورت فله از قرارهر کیلوگرم هشت هزار و ۵۰۰ ریال کرده که کشاورزان کردستانی برای تحول محصول خود به این کارخانه تمایل بیشتری دارند.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی امسال یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کردستان زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفته و ‌ پیش بینی می‌شود با میانگین برداشت ۶۶ تُنی در هر هکتار بهره برداران حدود ۱۲۰ هزار تُن از این محصول امسال برداشت و روانه بازار مصرف کنند.

۳۰۳۴ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید