خشکیدگی خوشه 120 هزار تن محصول خرمای مضافتی را از بین برده است


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: : بیش از 120 هزار تن خرمای کشاورزان از بین رفته اما متاسفانه برخی از مسئولین به سادگی از کنار این موضوع می‌گذرند.

حبیب الله نیکزادی پناه عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص خسارات ناشی از گرما به محصول خرمای کشاورزان، گفت: پیش بینی ما این بود که در سال زراعی جاری حدود 220هزار تن خرمای مضافتی از نخلستان‌های شرق استان کرمان برداشت شود که متاسفانه با خسارات سنگینی روبرو شدند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خسارات خرمای مضافتی شرق استان کرمان به دلیل عدم تلقیح و خشکیدگی خوشه خرما است، ادامه داد: بیش از 120 هزار تن خرمای کشاورزان از بین رفته اما متاسفانه برخی از مسئولین به سادگی از کنار این موضوع می‌گذرند.

دولت وام کشاورزان خسارت دیده را تمدید کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص وضعیت خسارت به نخلستان‌های شرق استان کرمان با رئیس جمهور، آقای جهانگیری و حجتی مباحثی را مطرح کرده‌ام، ادامه داد: خسارت وارد شده به کشاورزان وضعیت بحرانی را ایجاد است، باید در دولت مصوبه‌ای به منظور تمدید وام‌ها و پرداخت کمک بلاعوض به کشاورزان تصویب شود.
حبیب الله نیکزادی

50درصد کشاورزان محصولات خود را بیمه نکرده‌اند

وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی به ازای هر درخت خسارت دیده 50هزار تومان پردداخت می‌کند در حالی که به هر درخت با متوسط وزن محصول یک صد کیلوگرم یک و نیم میلیون خسارت وارد شده است، گفت: به دلیل پویا نبودن بیمه محصولات کشاورزی بیش از 50درصد کشاورزان محصولات خود را بیمه نکرده‌اند.

با از بین رفتن خرمای مضافتی شرق استان کرمان سردخانه‌داران، تامین کنندگان کارتن، بازاریان و کارگران روز مزد منطقه نیز دچار مشکل شده‌اند

نیکزادی پناه با اشاره به اینکه نیاز است که ستاد بحران برای پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده وارد عمل شود، ادامه داد: با از بین رفتن خرمای مضافتی شرق استان کرمان سردخانه‌داران، تامین کنندگان کارتن، بازاریان و کارگران روز مزد منطقه نیز دچار مشکل شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک