پاسخ کروز نسبت به گزارش خرید سهام ایران خودرو


نادر سخا در نشست خبری 1 مرداد 98 که در حاشیه بازدید خبرنگاران از فاز 3 کارخانه کروز برگزار شد، اظهار کرد: امروز خرید سهام ایران خودرو دردی از قطعه سازان را دوا نمی‌کند و تنها نقدینگی است که می‌تواند در شرایط فعلی اقتصاد، به قطعه‌سازانی از جمله کروز کمک کند. ما امروز به نقدینگی احتیاج داریم و درخواست ما از شرکت‌های بزرگ خودروسازی از جمله ایران...

شرکت صنایع تولیدی کروز با ارسال جوابیه‌ای نسبت به گزارش فرارو در رابطه با خریداری سهام ایران خودرو توسط این شرکت واکنش نشان داد.

در پاسخ شرکت کروز آمده است: در پاسخ به خبر منتشر شده در وبسایت فرارو با تیتر "خصوصی سازی ایران خودرو و سایپا،آیا کروز می تواند؟" میبایست به موارد ذیل اشاره کرد. باشد تا همانگونه که شان رسانه جهت اطلاع رسانی صحیح حکم میکند نسبت به بررسی و انتشار اقدام نمایید.

جهان صنعت طی گزارشی در روزنامه و وبسایت خود نوشته است: نادر سخا در نشست خبری ۱ مرداد ۹۸ که در حاشیه بازدید خبرنگاران از فاز ۳ کارخانه کروز برگزار شد، اظهار کرد: امروز خرید سهام ایران خودرو دردی از قطعه سازان را دوا نمی‌کند و تنها نقدینگی است که می‌تواند در شرایط فعلی اقتصاد، به قطعه‌سازانی از جمله کروز کمک کند. ما امروز به نقدینگی احتیاج داریم و درخواست ما از شرکت‌های بزرگ خودروسازی از جمله ایران خودرو این است که سهام خود را به هر کسی که تمایل دارند بفروشند، اما پول ما را به موقع بدهند.

سخا با تاکید بر اینکه ما قصد خرید سهام ایران‌خودرو یا جای دیگر را نداریم، گفت: کروز اگر پول داشته باشد، بدهی های خودش را پرداخت می‌کند.

براساس نوشته جهان صنعت نیوز از صحبت های مدیرعامل کروز، این شرکت از ایران‌خودرو و سایپا بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان طلب دارد که اگر این مبلغ به کروز پرداخت شود در تامین قطعات پیشرفت زیادی خواهد کرد. «لینک خبر»

شرکت صنایع تولیدی کروز هیچگاه به دنبال انحصار در صنعت خودرو نبوده و نیست.
به گزارش فارس در حال حاضر حدود ۱۲ هزار نفر در کروز فعالیت دارند و این شرکت نه تنها با ایجاد تحریم ظالمانه آمریکا و مشکلات فراوان در صنعت خودرو اقدام به تعدیل نیروهای خود نکرد، بلکه در راستای نهضت داخلی سازی، طی فراخوانی از تمام کسانی که در زمینه طراحی و ساخت قطعات پیشرفته خودرو تجربیات یا علاقه مندی دارند دعوت به همکاری کرده است.
«لینک خبر»

عملکرد گروه بهمن پس از خصوصی سازی:
همانطور که چندی پیش در گزارش خبرگزاری تسنیم نیز منتشر شد: مرتضی شفیعی عضو هیئت مدیره گروه بهمن طی نشست خبری ضمن بیان اینکه با شعار ضد انحصار بخش خصوصی را نابود کرده، عنوان کرد پس از خصوصی سازی در این گروه حدود ۷ محصول جدید به خط تولید اضافه شد که در صورت نبودن تحریم‌ها توان افزایش تا حدود ۱۳ محصول نیز وجود داشت در همین حال تولید در حوزه سواری و وانت ۵ برابر شد و در بخش خودرو‌های تجاری نیز سهم بازار به ۵۵ درصد رسید، اما همزمان با آغاز تحریم‌ها سهم خود را با هدف بقای شرکت کاهش دادیم. سابقه خصوصی سازی در گروه بهمن سابقه خوبی است، اما موارد نامناسبی در سال‌های اخیر دیده شده که نشان می‌دهد خصوصی سازی در سال‌های گذشته مناسب نبوده و همواره تنها بر اهلیت کار تاکید شده است.

شفیعی با تاکید بر مدل درست خصوصی‌سازی در این شرکت، اظهار کرد: سهامداران این گروه همواره به فکر اشتغال هستند و به دلیل داشتن اهلیت لازم تنها به دنبال تجارت و کسب سود نیستند. البته از آن جا که ورود هر سرمایه گذار به مجموعه جدید همراه با حذف هزینه های اضافه و تلاش برای سوددهی بیشتر است، بنابراین اگر بخش خصوصی دارای اهلیت نسبت به ایجاد اشتغال در مجموعه اقدام کرده و سرمایه انسانی خود را از دست ندهد، خصوصی سازی به درستی انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در صورت عدم اعمال تحریم ها شاهد افزایش ظرفیت تولید در بهمن موتور دیزل تا سقف ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال بودیم، گفت: پس از خصوصی سازی در گروه بهمن تمام اسناد مالکیت ثبت و نگهداری و همچنین قیمت گذاری و برای فروش اموال برنامه‌ریزی شد، در همین حال بهمن دیزل نیز اقدام به فروش اموال خود کرد و سرمایه گذاری در سایر حوزه‌ها نظیر انرژی و لیزینگ نیز ساماندهی تا در زمان مناسب به فروش برسد.«لینک خبر»

همانطور که دستگاه های تکنولوژیک روز، ساخت خطوط تولید پیشرفته و سرمایه گذاری هدفمند شرکت کروز مورد تقدیر الیاس حضرتی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز قرار گرفت، انتظار میرود چنین فعالیت های زیربنایی اقتصادی، توسط دولت و فعالان بخش تولید نیز مورد حمایت قرار گیرد.

سرمایه گذاری شرکت کروز در جهت واردات دستگاه های تکنولوژیک پیشرفته به منظور پیشرفت کشور در داخلی سازی قطعات خودرو و خودکفایی به معنی انحصار این شرکت در این زمینه نمیباشد .چرا که شرایط برای فعالیت سایر قطعه سازان نیز همواره فراهم بوده است.

همچنین بر اساس خبر منتشر شده از روزنامه و وبسایت رسمی دنیای خودرو این شرکت توانستهACU ایربگ و ECU نسل جدید را بدون کمک خارجی‎ها داخلی‎سازی کند و به کاهش ارزبری کمک کند.«لینک خبر»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم