بیش از 20 شرکت سعودی در لبه پرتگاه ورشکستگی


بیش از 20 شرکت سعودی در لبه پرتگاه ورشکستگی

آمار منتشر شده از وضعیت مالی شرکت‌های سعودی نشان می‌دهد که 21 شرکت مهم عربستان سعودی طی سال‌های گذشته زیان‌های مالی گسترده‌ای متحمل شده‌اند.

گزارش‌های خبری مبتنی بر آمار و داده‌های مالی شرکت‌های عربستان سعودی، بیش از ۲۰ شرکت این کشور با زیان‌های مالی گسترده‌ای روبه رو هستند.

وب‌سایت خبری اقتصادی «مباشر» با استناد به این آمار و داده‌ها نوشت که مجموع زیان‌های انباشته شده ۲۱ شرکت سعودی ۵.۶ ملیارد ریال سعودی است که این مقدار ۴۲.۳ درصد از مجموع سرمایه این شرکت‌ها را نشان می‌دهد که ۱۳.۲۸ میلیارد ریال سعودی است.

در گزارش این وب‌سایت اقتصادی، وضعیت مالی برخی از شرکت‌های سعودی قرمز گزارش شده است به گونه‌ای که نیاز به «نجات فوری» دارند. چهار شرکت از بین ۲۱ شرکت در محدوده واقعی خطر ورشکستگی دارند که شرکت «فرزندان عبدالله عبدالمحسن الخضری» در رأس این شرکت‌ها قرار دارد و زیان‌های انباشت شده آن دو برابر سرمایه این شرکت است.

در مرتبه دوم که خطر ورشکستگی در آن کمتر است، چهار شرکت قرار دارند که شرکت صنعت و توسعه «وفره» قرار دارد که میزان مجموع زیان‌های آن ۹۷.۰۷ میون ریال سعودی است که این میزان ضرر، نزدیک به ۵۰ درصد سرمایه این شرکت سعودی است.

بر اساس این گزارش، شرکت های سعودی برای اینکه ورشکسته نشوند، به دنبال اجرای طرح‌هایی جهت نجات سریع خود هستند.

انتهای پیام/ص

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی