نظرسنجی رویترز نشان داد: احتمال رکود اقتصادی اروپا به 25 درصد رسیده است


نظرسنجی رویترز نشان داد: احتمال رکود اقتصادی اروپا به 25 درصد رسیده است

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد بانک مرکزی اروپا هفته آینده نرخ بهره را مجددا کاهش خواهد داد و برنامه خریداری دارایی ها را مجددا از سرخواهد گرفت.

به گزارش رویترز، اکثر اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی پیش بینی کردند که بانک مرکزی اروپا در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را کاهش می دهد و برنامه خریداری دارایی ها را نیز مجددا از سر خواهد گرفت ولی سیاست های بانک مرکزی اروپا قادر نخواهد بود تا بر نرخ تورم در میان مدت تاثیر چندانی بگذارد.

کمتر از یک سال قبل بانک مرکزی اروپا برنامه 2.6 تریلیون یورویی انبساطی خود را متوقف و اعلام کرد که نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش خواهد داد.

ولی اوضاع اقتصادی نابسامان منطقه یورو بانک مرکزی اروپا را مجبور کرده است تا سیاست خود را تغییر دهد. تنش های تجاری آمریکا و چین نیز موجب کاهش رشد اقتصادی جهان شده و اکنون به نظر می رسد آلمان بزرگترین اقتصاد منطقه یورو به ورطه رکود گرفتار شده است.

حدود 70 درصد اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی پیش بینی می کنند که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در نشست 12 سپتامبر کاهش می دهد. احتمالا بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را با یک درصد کاهش به منفی 0.5 درصد خواهد رساند.

حدود 90 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده اند که بانک مرکزی اروپا احتمالا از سرگیری چاپ و انتشار پول را مجددا اعلام خواهد کرد.

در حالی که بیش از سه چهارم اقتصاد دانان اعلام کرده اند که اکنون زمان مناسبی برای اجرای بسته محرک پولی بانک مرکزی اروپا است ولی بیش از 80 درصد آنها گفته اند که مطمئن نیستند بانک مرکزی اروپا بتواند تاثیر خصی بر نرخ تورم داشته باشد.

تلاش های بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ تورم طی ماه های گذشته عملا با شکست روبرو شده است. نرخ تورم اروپا طی ماه اوت به کمتر از یک درصد رسیده که این پایین ترین رقم از اواخر 2016 میلادی است.

میانگین پیش بینی ها نشان می دهد که رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه سوم امسال به 0.2 تا 0.3 درصد خواهد رسید.

احتمال وقوع رکود اقتصادی در منطقه یورو نیز طی سال آینده 25 درصد است. این رقم در نظرسنجی جولای 20 درصد اعلام شده بود.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توی 10 ثانیه حدس بزن / چه کسی از دست پلیس فرار کرده؟