علی سرتیپی، سخنگوی شورای‌عالی اکران اعلام کرد روز جمعه ۲۲ شهریور بلیت‌ سینماها به مناسبت روز ملی سینما نیم‌بها خواهد بود. وی دراین‌باره توضیح داد: با توجه به تعطیلی سینماها به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع)، سالن‌های سینمایی فعالیت خود را از روز جمعه ۲۲ شهریورماه آغاز خواهند کرد. بنابراین روز جمعه ۲۲ شهریورماه به مناسبت روز ملی سینما، تمامی فیلم‌های سینماها به‌صورت نیم‌بها اکران خواهند شد.» پنج‌شنبه ۲۱ شهریورماه در تقویم کشورمان به‌عنوان روز سینما نام‌گذاری شده است.

هوشنگ مرادی‌کرمانی و کتابخانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان نامزدهای دریافت جایزه «آسترید لیندگرن» از سوی کانون معرفی شدند. هیات‌های معرفی نامزدهای جایزه سال ۲۰۲۰ را از ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تشکیل می‌دهند. جایزه یادبود «آسترید لیندگرن» به مناسبت بزرگداشت نویسنده سوئدی و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان از سال ۲۰۰۲ از سوی دولت سوئد بنیان نهاده شده است. بیش از ۶۰ کشور از سراسر دنیا در این مسابقه شرکت می‌کنند.

نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» به کارگردانی الکا هدایت از ۲۴ شهریور در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود.این نمایش بر اساس داستانی از نوید سیدعلی‌اکبر از سوی سپیده فلاح‌فر نوشته شده است و با حضور آوا شریفی و آوا درویشی اجرا خواهد شد. این نمایش از ۲۴ شهریور تا ۱۲ مهر و ۲۱ تا ۲۶ مهر ساعت ۱۸ در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش کودکان و نوجوانان واقع در بوستان لاله تهران روی صحنه می‌رود.

این مطلب برایم مفید است
بلی
0 نفر این پست را پسندیده اند