خبرگزاری موج، مهمترین اخبار بین الملل چهارشنبه 13 شهریور ماه 1398 را گزارش می دهد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل چهارشنبه 13 شهریور 1398 را می توانید در ادامه بخوانید:

خشونت علیه اتباع خارجی در آفریقای جنوبی، 5 کشته برجا گذاشت

خشونت علیه اتباع و تجار خارجی ساکن در آفریقای جنوبی، تاکنون موجب مرگ 5 نفر شده است. بسیار از تجار خارجی ساکن در این کشور فروشگاه های خود را بسته اند.

فروشگاه های زنجیره ای وال مارت اعلام کردند که از این به بعد، این فروشگاه ها دیگر به فروش تسلیحات و برخی مهمات اقدام نخواهند کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا نسبت به حمله کلمبیا به کشورش هشدار داد

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در اظهار نظری از نیروهای مسلح کشورش خواسته تا در مرز مشترک با کلمبیا در حالت آماده باش باشند.

سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن اعلام کرد: جنبش انصارالله یمن با پهپادهای مدل قاصف کی ۲ پایگاه هوایی ملک خالد را مورد هدف قرار داد.

وزیر خارجه چین در سفر به کره شمالی گفته است پکن آمادگی دارد تا روابط نزدیک خود با کره شمالی را حفظ و همکاری های خود در سطح بین المللی با این کشور را افزایش دهد.

دولت افغانستان در مورد توافق صلح دولت آمریکا با طالبان اظهار نگرانی کرده است. کابل خواستار شفافیت در رابطه با این توافق شده است.

وزارت کشور ترکیه اعلام کرده 41 شهردار برکنار شده در ترکیه مجموعا به 237 سال حبس محکوم شده اند.

مقام های ژاپنی اعلام کرده اند که هنوز کشورشان برای مقابله با آب های آلوده ناشی از آسیب دیدن راکتور اتمی فوکوشیما، تصمیمی نگرفته است.

بوریس جانسون در نشست امروز پارلمان پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام در ۱۵ اکتبر را داد.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: آموزش پرسنل نظامی این کشور برای کار با سامانه اس 400 در روسیه آغاز شده است.