معاون وزیر علوم: پایان‌نامه دانشجویان نباید کاغذی باشد


معاون وزیر علوم: پایان‌نامه دانشجویان نباید کاغذی باشد

مشهد- ایرنا- معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حوزه مدیریت سبز برای سال تحصیلی جدید برنامه این است که پایان‌نامه دانشجویان نباید کاغذی باشد و باید در این زمینه در حوزه الکترونیک قدم برداشت. 

محمدتقی نظر پور روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح زمین چمن مصنوعی و کلنگ زنی زمین ورزشی دانشگاه صنعتی قوچان در جمع خبرنگاران افزود: نباید مدیریت سبز به‌ صرفه‌جویی در مصرف انرژی ختم شود بلکه باید در تمام حوزه‌ها از این ظرفیت استفاده شود و دانشگاه‌ها نیز ملزم به فراهم کردن این بستر هستند.
وی ادامه داد: مواردی پیش پا افتاده همچون دو جداره کردن پنجره‌ها و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در حوزه مدیریت سبز انجام می‌شود که باید گسترش بیشتری پیدا کند یعنی بحث بر سر این است که یک مسئول چگونه امضا کند که این امضا میزان مصرف جوهر خودکار را کمتر کند.
معاون وزیر علوم، منابع آموزش عالی را محدود خواند و تأکید کرد:‌ باید با تنوع‌بخشی و صرفه‌جویی بخشی از نیازهای آموزش عالی را تأمین کرد.
نظر پور با اشاره به این که در حوزه رفاه دانشجویی باید خدمات درستی ارائه شود گفت: سال گذشته با اعتبار ۴۰ تا ۶۰ هزار ریال می‌شد تغذیه دانشجویی را فراهم کرد که امسال این هزینه بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار ریال شده است و حداکثر هزینه‌ای که دانشجو برای این تغذیه پرداخت می‌کند بین ۲۰ تا ۲۵ هزار ریال خواهد بود و این تفاوت قیمت بخشی از اعتبارات دانشگاه را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: از اعتبارات تعمیرات اساسی دانشگاه‌ها تنها ۲۰ درصد تخصیص‌یافته درصورتی‌ که دانشجویان انتظار دارند در ابتدای سال تحصیلی تعمیرات اساسی سلف‌سرویس و خوابگاه‌ها کاملاً انجام‌شده باشد اما با محدودیت‌های بودجه این امکان فراهم نمی‌شود.
معاون وزیر علوم با بیان این که در قانون بودجه سه ردیف وجود دارد که اگر خیرین ۵۰ درصد برای ساخت فضاهای آموزش عالی هزینه کنند امکان پرداخت بقیه توسط دولت وجود دارد گفت: کمتر از ۱۰ درصد فضاهای آموزش عالی توسط خیرین ساخته می‌شود و به دلیل کمبود بودجه نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های خیرین استفاده کنیم.
نظر پور افزود: خیرین به ۵۰ درصد از تعهد خود را عمل کرده اند اما دولت نتوانسته همپای خیرین قدم‌های مؤثری بردارد که امیدواریم این ردیف از بودجه افزایش‌یابد تا شاهد مشارکت بیشتر خیرین در حوزه آموزش عالی باشیم.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سفر خود به قوچان پس از حضور در پنجمین نشست شورای معاونین مدیریت منابع دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۹ کشور در دانشگاه صنعتی این شهرستان، طرح زمین چمن مصنوعی این دانشگاه را که با هزینه سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال طی مدت ۴۵ روز ساخته‌ شده بود را افتتاح کرد و کلنگ ساخت زمین چندمنظوره ( والیبال، بسکتبال و تنیس)‌ را در این واحد آموزشی به زمین زد.
دانشگاه صنعتی قوچان دارای دو هزار و ۸۰۰ دانشجو و ۱۴ رشته کارشناسی و پنج رشته کارشناسی ارشد است.

شهرستان قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غرب مشهد مقدس قرار دارد.
۷۵۰۱/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟