هیچ محدودیتی در تامین منابع گازرسانی سیستان و بلوچستان وجود ندارد


هیچ محدودیتی در تامین منابع گازرسانی سیستان و بلوچستان وجود ندارد

زاهدان - ایرنا - معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: گازرسانی سیستان و بلوچستان اولویت یک دولت و وزارت نفت است و در زمینه تامین منابع گازرسانی به این استان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

حسن منتظرتربتی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هشت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این استان در حوزه گازرسانی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت و وزارت نفت بر استفاده از نیروهای بومی این منطقه برای انجام کارهای گازرسانی تاکید دارند، گفت: بیش از ۲ هزار نفر نیرو هم اینک در حوزه گازرسانی سیستان و بلوچستان مشغول کار هستند و به زودی افراد بیشتری وارد این بخش خواهند شد.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: دولت به سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای دارد و به جد درتلاش برای تحقق قول‌های داده شده است.

وی با بیان اینکه امروز واژه محرومیت در سیستان و بلوچستان به واژه محبوبیت تبدیل شده است، افزود: دوستی و کمک سایر استان‌های کشور که به صورت استان معین در این منطقه فعالیت می کنند به نوعی حس محبت و همدلی اقوام را به وجود آورده است.

تربتی تصریح کرد: امروز حجم کار بسیاری در شهر زاهدان در حال انجام است که باید بابت صبوری مردم این شهر قدردان آنان بود.

وی ادامه داد: با وجود همه شتاب و توسعه‌ای که مدنظر است موضوع ایمنی نباید فراموش شود.

معاون وزیر نفت اظهار داشت: هم اینک ساخت و تولید لوله و دیگر ملزومات مورد استفاده در حوزه گازرسانی در داخل کشور انجام می‌شود و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

استاندار: دولت امسال در حوزه گاز کشور هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است

استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست اظهار داشت: دولت امسال در حوزه گاز کشور هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است.

احمدعلی موهبتی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های دیگر دیده شده در بودجه در حوزه گازرسانی به سیستان و بلوچستان تا پایان این دولت هشت هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در بخش خطوط گازرسانی و هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش هزینه‌های داخلی شهرها است.

وی تصریح کرد: در شهر زاهدان باید بیش از ۱۴۰ هزار انشعاب نصب و واگذار شود اما اکنون در حد مطلوب نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پنج میلیون تومان وام بلاعوض برای گازرسانی به خانوارها اعطا می‌شود بیان کرد: در شهر زابل تنها ۱۰ نفر برای دریافت این وام و انجام کار گازرسانی اقدام کرده‌اند در حالی که چهار هزار انشعاب در این شهر قابل واگذاری است.

وی اظهار دشت: در مجموع در سیستان و بلوچستان ۶ هزار و ۵۰۰ پرونده در حوزه گازرسانی تشکیل شده که سه هزار و ۷۷۳ نفر وام گرفته‌اند.

موهبتی ادامه داد: تفکر یک مدیر باید در راستای تولید باشد و هر فرد در جایگاهی که حضور دارد خود را مسئول بداند.

وی تزریق تجربه استان های معین حاضر در سیستان و بلوچستان را مهم دانست و افزود: پنج استان در حوزه گازرسانی، چهار استان در حوزه بازسازی مدارس و ۶ استان در حوزه بنیاد مسکن در این استان حضور دارند که باید از تجربیات این استان ها استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استانهای معین حاضر در این استان به عنوان سفیر هایی هستند که بعد از اتمام کارهای محوله شان بازگو کننده رفتار و اعمال مردم و مدیران این منطقه خواهند بود.

وی نگاه ویژه به حوزه گاز رسانی سیستان، توجه به روستاهایی که در مسیر خط لوله کشی قرار دارند و همچنین خشکسالی و درآمد پایین مردم این استان در زمینه گاز رسانی را حائز اهمیت دانست که باید به آن توجه شود.

بیش از ۲۵ هزار مشترک گاز در شهر زاهدان وجود دارد

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست گفت: خطوط کار شده گاز کشی در شهر زاهدان ۷۵۰ کیلومتر است که این امر باعث شده بیش از ۲۵ هزار مشترک گاز در شهر زاهدان از این نعمت برخوردار باشند.

رضا پنجابی بیان کرد: گاز رسانی به شهرک صنعتی میرجاوه انجام و بهره برداری شد و جایگاه CNG ایران نیز انجام و به زودی بهره برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: سالجاری سه محور صنعتی کرمان - زابل - سیاهدک با بهره مندی ۶۰ واحد کار مطالعات امکان سنجی انجام و تا پایان سال اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان در حوزه شهر زابل گفت: کار علمک زنی در این شهر انجام شده و به زودی ۲ هزار انشعاب نصب خواهد شد.

وی در حوزه شهر چابهار و کنارک گفت: آخرین تغییرات باز طراحی این ۲ شهرستان انجام و از سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

۹۹۱۴**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا