فرانسه رایزنی با آمریکا برای ایجاد خط اعتباری 15 میلیارد دلاری را «سازنده» خواند


تهران (پانا) - وزیر داراریی فرانسه که به واشنگتن رفته است تا درباره ایجاد یک خط اعتباری برای ایران به ارزش 15 میلیارد دلار با آمریکایی‌ها گفت‌وگو کند، مذاکراتش با وزیر خزانه‌داری آمریکا را «سازنده» خواند.

فرانسه رایزنی با آمریکا برای ایجاد خط اعتباری 15 میلیارد دلاری را «سازنده» خواند

تهران (پانا) - وزیر داراریی فرانسه که به واشنگتن رفته است تا درباره ایجاد یک خط اعتباری برای ایران به ارزش ۱۵ میلیارد دلار با آمریکایی‌ها گفت‌وگو کند، مذاکراتش با وزیر خزانه‌داری آمریکا را «سازنده» خواند.

به گزارش ایسنا از بلومبرگ، برونو لمیر پس از دیدار با استیون منوچین در صفحه توئیترش بدون اشاره به ایران گفت که مذاکراتی سازنده در این باره داشته‌اند.

او سپس با لارنس کادلو، مشاور اقتصادی ترامپ و رابرت لایتیزر، مذاکره‌کننده تجاری ارشد آمریکا دیدار خواهد کرد. بنا به گفته یک مقام فرانسوی، لمیر درباره معافیت‌هایی که فروش نفت ایران را مقدور خواهد کرد، رایزنی کرده است. انتظار می‌رود که چین، هند و ژاپن در میان مشتریان[نفتی] باشند.

به گزارش پانا، رئیس جمهوری ایران امروز در نشست هیأت دولت اعلام کرد که به نظر نمی رسد ظرف امروز و فردا با اروپا به نتیجه ملموسی دست یابند و ایران گام سوم کاهش تعهدات را اجرا خواهد کرد. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری نیز نتیجه مذاکرات با فرانسه را به جمع‌بندی اروپا منوط کرده و گفته است که ایران در انتظار اقدام اروپایی‌ها تا هفته آینده خواهد ماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403