انتشار نسخه 10 اندروید با امنیت بیشتر و ریسک‌های جدید


انتشار نسخه 10 اندروید با امنیت بیشتر و ریسک‌های جدید

تهران- ایرنا - متخصصان اعلام کردند دهمین نسخه مهم سیستم عامل موبایل اندروید که به تازگی عرضه شده است، با وجود بهبود امنیت سایبری گوشی‌های هوشمند و سایر تجهیزات موبایل، ریسک‌های جدید را نیز به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری سی‌نت، ویژگی‌های امنیتی بهینه اندروید ۱۰ شامل لزوم مخابره یک آدرس MAC تصادفی توسط تمام برنامه‌ها و لزوم بهره‌مندی از مجوزهای اضافی برای دسترسی به شناسه جهانی تجهیزات موبایل (IMEI) و شماره سریال آن‌ها هستند. آدرس MAC شناسه سخت‌افزار شبکه مورد استفاده در گوشی هوشمند محسوب می‌شود.
با وجود این، پذیرش نسخه‌های جدید اندروید در میان کاربران به دلایل مختلف از جمله عدم انتشار نسخه جدید آن توسط شرکت سازنده گوشی هوشمند، به کندی انجام می‌پذیرد.

بسیاری از کسب و کارها مانند موسسات مالی و اعتباری به دلیل توسعه برنامه‌هایی که به اطلاعات مهم کاربران دسترسی دارند، همواره در رابطه با نسخه‌های جدید سیستم‌عامل موبایل نگرانی‌هایی را دارند و به دشواری پذیرای آن‌ها هستند.

این در حالی است که کسب و کارها با استفاده از قابلیت‌های اعتبارسنجی و فناوری‌های امنیتی پیشرفته می‌توانند وضعیت بدافزارها را تحت نظارت گرفته و در صورت لزوم اقدامات مقتضی را برای خنثی کردن یا نابودی بدافزارهای مهاجم انجام دهند.
در هر حال به اعتقاد متخصصان با وجود افزایش پیچیدگی‌ها و سازوکارهای امنیتی در نسخه‌های جدید اندروید، رفتارهای کاربران از جمله عدم ارتقای نسخه‌های قدیمی می‌تواند همچنان ریسک‌هایی را برای گوشی‌های هوشمند و سایر تجهیزات آن‌ها به همراه داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق