برنامه‎های ایام محرم در بقاع متبرکه دومین شهر زیارتی استان


برنامه‎های ایام محرم در بقاع متبرکه دومین شهر زیارتی استان

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر از برگزاری 5 عنوان برنامه در ایام دهه اول محرم در سطح بقاع متبرکه شاخص دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی خبر داد.

برنامه‎های ایام محرم در بقاع متبرکه دومین شهر زیارتی استان

حجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و سالگرد شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: با آغاز ماه محرم ویژه برنامه «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه شهرستان کاشمر برگزار می‌‏شود.

وی با بیان اینکه این ویژه برنامه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهداف قیام ایشان در بقاع متبرکه برگزار می‌‏شود، اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه محرم شهرستان کاشمر نیز سه مبلغ اعزامی از قم و سه مبلغ بومی در شهرستان حضور یافتند و در این خصوص به تبلغ خواهند پرداخت.


نیساری برگزاری همایش «لبیک یاحسین» همزمان با ورود امام حسین(ع) به صحرای کربلا، برنامه «شیرخوارگان حسینی» در ششم محرم، همایش «رهروان زینبی» در دوازدهم محرم، همایش «احلی من العسل»، برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در طی دهه محرم در سه متبرکه شهرستان را از جمله برنامه‎هایی دانست که در طی ماه محرم در بقاع متبرکه کاشمر برگزار می‎شود.

وی همچنین عنوان کرد: در روز تاسوعا و عاشورا طبق یک سنت دیرینه تمامی هیات شهرستان در محل امامزاده سیدحمزه حضور پیدا کرده و به مراسم عزاداری می‎پردازند و در آن روز بیش از 40 هزار نفر از عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) پذیرایی می‎شوند. تمامی هزینه‎ها از محل عواید موقوفات تامین می‏‌شود و در این ماه باید بیش از 450 موقوفه با 430 میلیون تومان موجودی در سطح شهرستان اجرای نیت شود.

نیساری عنوان کرد: امسال ویژه برنامه اربعین حسینی به صورت استانی در شهرستان برگزار می‏‎شود و امید است در اربعین حسینی شاهد حضور و سیل عظیم عزاداران اباعبدالله حسین(ع) باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه مراسم «بصیرت عاشورایی» مربوط به دهه اول محرم است، تصریح کرد: اجتماع «احلی من العسل» به تاسی نوجوانان از حضرت قاسم، همایش شیرخوارگان حسینی به تاسی از حضرت علی اصغر، اجتماع «رهروان زینبی» با تاسی از حضرت زینب(س) و اجتماع «منشور عزت» با تاسی به حضرت امام سجاد(ع) برگزار می‎شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !