سه طرح تولیدی در قشم به ثمر نشست


سه طرح تولیدی در قشم به ثمر نشست

قشم - ایرنا - یک کارخانه تولید پودر ماهی و 2 کارخانه در حوزه دخانیات با حضور مرتضی بانک، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم روز چهارشنبه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، کارخانه فراوری و تولید ماهی خشک صنعتی سرمایه ای بیش از ۳۴ میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۱۰ هزار تُن ماهی خشک به بهره‌برداری رسید.

این شرکت با حضور سرمایه گذار چینی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با ایجاد اشتغال برای ۱۰ نفر در شهرک صنعتی تولا فعالیت خود را آغاز کرده است.

بهره برداری از ۲ واحد تولید سیگار در قشم

بانک در ادامه سفر یک روزه خود به قشم ۲ کارخانه در حوزه دخانیات را در شهرک صنعتی تولا افتتاح کرد.

شرکت دخانیات متحد احسان قشم با سرمایه گذاری ارزی بیش از ۲۰ میلیون یورو و سرمایه گذاری ریالی معادل ۵۰ میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرد.

این واحد تولیدی از اسفندماه سال ۱۳۹۶ در زمینی به مساحت ۱۳ هزار متر در شهرک صنعتی تولا جزیره قشم آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود که مرحله بعدی این طرح تا پایان بهار سال ۱۳۹۹ افتتاح شود که با بهره برداری از آن برای ۱۲۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

همچنین شرکت دخانیات توتون صنعت پارسیان قشم با ۲ هزار و ۵۱۴ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید که با آغاز فعالیت آن ۱۶۷ فرصت شغلی ایجاد شد.

بهره برداری از شرکت های دخانیات در قشم پس از شناسایی بازارهای منطقه‌ای و با هدف تامین نیاز داخلی و پایان واردات این محصول به کشور صورت گرفته است

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

۷۵۰۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند