مرد خیر کلاهبردار کارت بانکی شهروندان مشهدی از آب درآمد


حوادث رکنا: ماجرای این پرونده با شکایت مردی در مشهد آغاز شد. او از فرد یا افرادی شکایت کرد که با دستیابی به اطلاعات حساب و رمز دوم کارت بانکی‌اش، حسابش را خالی کرده بودند.

به گزارش رکنا، شگردش تکراری بود و با استفاده از احساسات پاک شهروندان حساب آن‌ها را خالی می‌کرد. اما در روش، کمی خلاقیت به خرج داده بود. او پس از پیدا کردن طعمه‌هایش برخلاف فیشینگ‌بازان که غیرحضوری اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، خودش را به موش‌مردگی می‌زد تا چندرغاز به حسابش واریز شود و با حیله‌ای مکارانه که در پیش گرفته بود، این مبالغ را به صورت تصاعدی بیشتر و بیشتر می‌کرد.

ماجرای این پرونده با شکایت مردی در مشهد آغاز شد. او از فرد یا افرادی شکایت کرد که با دستیابی به اطلاعات حساب و رمز دوم کارت بانکی‌اش، حسابش را خالی کرده بودند.

تحقیقات کارشناسان پلیس فتای خراسان‌ر‌ضوی که آغاز شد، شاکی هیچ سرنخی از عاملان سرقت نداشت. اما صحبت‌های کارشناس مبنی بر اینکه هیچ پرداختی در درگاه‌های بانکی، یا حساب‌های مشکوک نداشته‌است، او را به فکر فرو برد و بعد از دقایقی یادش آمد که یک روز در اطراف حرم فردی به او مراجعه کرده و با بهانه اینکه بیماری در منزل دارند که نیازمند عمل جراحی است و پول عملش مانده، از او خواسته تا مبلغی در حد توانش کمک کند. این شهروند نوع‌دوست نیز درخواست این فرد را اجابت کرده و مقداری پول از طریق تلفن همراهش به صورت اینترنتی به شماره کارتی که فرد ناشناس داده واریز می‌کند و درست فردای آن‌روز با سرقت سایبری رو به رو می‌شود.

همین سرنخ کافی بود تا کارشناسان پلیس فتا به سراغ مردی چهل‌وشش ساله بروند که مبلغ کمک این شهروند به حسابش واریز شده بود. تحقیق از این فرد نشان می‌داد که هیچ بیماری در منزل یا بیمارستان ندارد و با این شگرد، شاکی را فریب داده است. همین موضوع دستاویزی شد تا مأموران این فرد را به پلیس فتا منتقل کنند.تمام شواهد نشان می‌داد که این فرد عامل برداشت‌های غیرمجاز است، اما او زیر بار نمی‌رفت و مدعی بود بی‌گناه است.

کارشناسان با مهندسی معکوس و توجه به مقصد پول‌های سرقتی، خیلی راحت توانستند به این فرد برسند و او نیز با مشاهده سرنخ‌های موجود در نهایت جرمش را پذیرفت و اعلام کرد: «‌در اطراف اماکن مذهبی به سراغ مردم می‌رفتم و با ادعای کمک برای درمان یک بیمار خیالی از آن‌ها می‌خواستم تا مبالغی را به حسابم واریز کنند. آن‌ها که قصد داشتند گره از زندگی‌ام بگشایند، بی‌توجه به موقعیت مکانی من شروع به واریز وجه به صورت اینترنتی و با استفاده از تلفن‌ همراهشان می‌کردند، غافل از اینکه من در حال فیلم‌برداری از این عملیات هستم و به راحتی گره‌های زیادی برای زندگی‌شان ایجاد می‌کنم.»

به گفته فرمانده انتظامی پلیس فتای خراسان‌رضوی، بررسى‌هاى اولیه کارشناسان نشان مى‌داد شگرد به کار رفته در این پرونده با سه فقره پرونده دیگر مشابهت داشته و در همه این پرونده‌ها مجرم سایبرى در رسیدن به اطلاعات حساب بانکى قربانیان از روشى ثابت استفاده کرده است.

سرهنگ جهانشیرى با اعلام اینکه متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قضایى به دادسرا اعزام شد به شهروندان توصیه کرد که هرگز به افراد ناشناس اعتماد نکنند و هنگام وارد کردن رمز‌ های بانکی مراقب اطراف خود باشند و همچنین با رعایت حریم خصوصى و تغییر دوره‌اى رمز اول و دوم کارت عابر خود‌، از برداشت غیرمجاز پیشگیرى کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا