گلایه نماینده سمنان از روند کند اجرای پروژه های تامین آب استان


گلایه نماینده سمنان از روند کند اجرای پروژه های تامین آب استان

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از اجرای پروژه های تامین آب در این استان گلایه کرد.

به گزارش ایسنا، احمد همتی در جلسه شورای اداری و توسعه اقتصادی، دانش بنیان و رونق تولید، اظهار کرد: انتقال آب دریای خزر و بهره برداری از سدهای استان از مهمترین نیازهای ضروری استان است اما با وجود تصویب این پروژه ها روند اجرایی شدن آنها بسبار کند به پیش می رود .

وی بر لزوم تسریع در اجرایی شدن این طرح ها تاکید و تصریح کرد: برخی از این پروژه ها دارای ردیف بودجه هستند.

عضو اصلاح طلب مجلس دهم ادامه داد: انتظار می رود روند تکمیل و اجرای سدهای فینسک، روزیه، نمرود و کالپوش و مهمتر از آنها طرح انتقال آب خزر به استان با شتاب بیشتری پیگیری شود.

همتی از تامین منابع آبی به عنوان پایه و اساس توسعه استان، نام برد و افزود: گستردگی جغرافیایی و وسعت بالا، منابع طبیعی و معدنی جذاب، نیروی انسانی ماهر و متخصص و موقعیت ممتاز جغرافیایی و... از مهمترین مزیت های استان سمنان است.‌

وی با بیان اینکه سمنان از ظرفیت بالایی در حوزه های علمی و فناوری برخوردار است خاطرنشان کرد: زیرساخت های درخور توجهی در بخش های مختلف و از جمله در این حوزه در استان وجود دارد که باید تقویت بیشتری شوند.

نماینده سمنان به تمجید از عملکرد معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در چند سال اخیر پرداخت و گفت: دکتر ستاری دیدگاه های مثبتی در این بخش دارند که این دیدگاهها نتایج خوبی هم برای فعالان این بخش به دنبال داشته است. ضمن اینکه عدم اتکا به بودجه یکی از رویکردهای موفق در این معاونت در چند سال اخیر بوده است.

وی با اشاره به ساختمان اداری فرسوده بنیاد نخبگان استان افزود: انتظار می رود با ساخت فضای اداری مناسب که از مطالبات استان است زمینه رشد بیشتر این بنیاد در استان فراهم شود ضمن اینکه سمنان می تواند در حوزه ICT به عنوان استان پایلوت در اجرای پروژه های ملی نقش مهمی در گسترش طرح های فناورانه ایفا کند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!