گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن


گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

گوگل اسیستنت چیست؟ چه قابلیت‌هایی دارد و چه کمکی می‌تواند به شما کند؟. در این مقاله از هاو کن یو 32 مورد از بهترین قابلیت‌های گوگل اسیستنت بیان شده است. دستیار گوگل (یا به انگلیسی: Google Assistant ) اساس و پایه‌ی عملکرد و دانش جستجوی گوگل را مستقیما بر روی گوشی اندروید در اختیار شما قرار می‌دهد. آیا به دنبال بهترین دستورات Google Assistant یا...

گوگل اسیستنت چیست؟ چه قابلیت‌هایی دارد و چه کمکی می‌تواند به شما کند؟. در این مقاله از هاو کن یو 32 مورد از بهترین قابلیت‌های گوگل اسیستنت بیان شده است.

دستیار گوگل (یا به انگلیسی: Google Assistant ) اساس و پایه‌ی عملکرد و دانش جستجوی گوگل را مستقیما بر روی گوشی اندروید در اختیار شما قرار می‌دهد. آیا به دنبال بهترین دستورات Google Assistant یا قابلیت‌های گوگل هوم هستید؟ تیم هاو کن یو در این مقاله بهترین دستورات گوگل اسیستنت را برای گوشی و سایر دستگاه‌های شما با سیستم عامل اندروید، گرد آورده است.

گوگل اسیستنت چه کمکی به شما می‌کند؟

دستیار صوتی گوگل می‌تواند طیف وسیعی از کارها را انجام دهد و بهترین بخش این موضوع این است که دیگر به دستگاه‌های ساخته شده توسط گوگل مانند گوگل هوم ( به انگلیسی: Google home ) یا جدیدترین تلفن‌های پیکسل وابسته نیست.

درعوض، می توانید آن را در طیف وسیعی از دستگاه‌ها از Samsung Galaxy S9 گرفته تا Honor 7X مشاهده کنید. حتی کاربران آیفون نیز می‌توانند نسخه iOS گوگل اسیستنت را دانلود کنند. در ادامه با تمام قابلیت‌های رقیب الکسا بیشتر آشنا شوید.

باز کردن قفل گوشی

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

مسلما شما علاقه دارید زمانی که صفحه نمایش گوشی شما خاموش است نیز به Google Assistant خود دسترسی داشته باشید. اما زمانی که گوشی شما قفل صفحه، چه رمز چه اثر انگشت، داشته باشد برای اینکه گوگل اسیستنت به صدای شما ری‌اکشن نشان دهد باید قفل صفحه را باز کنید که این کار خود یک مرحله‌ی اضافی و چالش برانگیز می‌تواند باشد. چرا که شاید در حال رانندگی یا در حال کار در آشپزخانه باشید، و نتوانید به گوشی خود دسترسی داشته باشید. با استفاده از دستور صوتی گوگل اسیستنت شما می‌توانید قفل دستگاه خود را باز کرده و این مراحل اضافی را دور بزنید. برای فعال کردن این قابلیت به تنظیمات گوگل اسیستنت بروید و به قسمت OK Google Detection رفته و گزینه‌ی Trusted Voice را فعال کنید.

باز کردن برنامه‌ها

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

فرض کنید در حال انجام کاری هستید یا دستان خود را شسته‌اید و خیس هستند و نمی‌خواهید به گوشی خود دست بزنید. اما در این حین به فکر چک کردن آخرین نوتیفیکیشن‌های Gmail خود هستید. کافی است عبارت “OK, Google, Open Gmail ” را تکرار کرده و شاهد باز شدن برنامه‌ی Gmail خود باشید.

شما می‌توانید از این دستور برای باز کردن سایر برنامه‌های گوگل و سایر برنامه‌های شخص ثالث یعنی آن دسته از نرم‌افزارهایی که نه شما و نه گوگل سازنده‌ی آن نیستید، نیز استفاده کنید.

مشاهده‌ی تماس‌های تلفنی

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

آیا از تماس‌های تلفنی تبلیغاتی‌ که توسط بازاریا‌ب‌های تلفنی انجام می‌شود، خسته شده‌اید؟ اگر از گوشی‌های Pixel 3 یا Pixel 3 XL خود گوگل استفاده کنید، می‌توانید برای پاسخ دادن به این تماس‌های آزاردهنده و ناخواسته از Google Assistant استفاده کنید. جدیدترین پیکسل‌ها شامل یک ویژگی به نام Call Screen هستند که در آن Google Assistant از طرف شما به تماس‌های تلفنی پاسخ می‌دهد.

حتی ویژگی بهتر اینکه، هنگام تماس یک متن روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود تا بتوانید با مشاهده‌ی آن تصمیم بگیرید می‌خواهید تماس را پاسخ دهید یا قصد رد کردن آن را دارید. اگر تماس از طرف یک بازاریاب تلفنی است تنها کافی است گزینه‌ی Spam را بزنید و به کار خود ادامه دهید. اگر چه این ویژگی در حال حاضر در پیکسل‌های جدید قابل رویت است اما طبق گفته‌ی گوگل به زودی برای پیکسل‌های قدیمی‌تر نیز این ویژگی از طریق به روزرسانی نرم‌افزار گوشی قابل دسترسی خواهد بود.

جستجوی عکس در گوگل

آیا روز سختی را در محل کار خود داشته‌اید؟ چه چیزی بهتر از عکس توله‌ی حیوانات مختلف می‌تواند حال شما را خوب کند؟

شاید این ایده از نظر شما کمی عجیب به نظر برسد و خنده‌ی شما را به همراه داشته یاشد، اما امتحان کنید. از گوگل اسیستنت خود بخواهید در گوگل عکس توله‌ی حیوانات مختلف را برای شما جستجو کند. نتیجه در کسری از ثانیه حال شما را بهتر خواهد کرد.

کجا برویم؟

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

جمعه است و شما با دوستان خود بیرون هستید اما هیچ ایده‌ی درباره‌ی اینکه برای صرف شام یا تفریح کجا بروید، ندارید. Google Assistant در این زمینه نیز می‌تواند به شما کمک کند. با استفاده از ویژگی Nearby می‌توانید نزدیک‌ترین کافه‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و هر جای دیگری که حس و حال رفتن به آنجا را دارید، بیابید.

کافی است فقط جمله‌ی “show me nearby restaurants” را برای Google Assistant خود تکرار کنید. Google Assistant لیستی از اسامی رستوران‌ها با رتبه‌بندی و تعداد ستاره‌های آن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. برای دریافت آدرس، مسیرها و شماره تماس با آن رستوران کافی است بر روی لیست ضربه بزنید.

مسافرت کجا برویم؟

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

اگر به فکر مسافرت هستید، Google Assistant می‌تواند به عنوان یک برنامه‌ریز مجازی سفر در خدمت شما باشد. اگر ایده‌ی خاصی برای سفر ندارید و همچنین با هر ایده‌ای می‌توانید برنامه‌ی سفر بچینید، پس از Google Assistant خود بپرسید، “What are some great vacation ideas”.

اگر می‌خواهید مکان‌های مسافرتی فصلی را به طور دقیق‌تر بشناسید می‌توانید بپرسید “?What are the best places for vacation in November”. گوگل اسیستنت تمام نتایج موجود را جمع‌آوری کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر بر روی هر یک از گزینه‌ها ضربه بزنید.

فیلم‌ها و سریال‌های شبکه‎ی Netflix را دنبال کنید

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

اگر می‌خواهید یک فیلم جدید یا یک سریال تلویزیونی قدیمی را با خانواده و دوستان خود تماشا کنید و لذت ببرید، کافی است از Google Assistant خود بخواهید که سریال یا فیلم مورد نظر شما را پخش کند. حتی می‌توانید اسم فیلم یا سریال را به طور دقیق، مشخص کنید.

به عنوان مثال می‌توانید سریال چیزهای عجیب را با گفتن “Play Stranger Things on Netflix” دنبال کنید. این ویژگی در مورد نمایش سریال‌های قدیمی‌تری مانند MacGyver و Murder گاهی موفق و گاهی مغلوب بوده است.

مهارت‌های خود را امتحان کنید

یکی از مهارت‌های خود را نام ببرید. Google Assistant قطعا برای تست کردن میزان این توانایی شما یک کوییز دارد. اگر فکر می‌کنید یک گیمر( Gamer ) حرفه‌ای هستید کافی است با گفتن جمله‌ی “Talk to Video Games Quiz” به Google Assistant، مهارت خود را مورد آزمایش قرار دهید. اگر علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ هستید می‌توانید با تکرار این جمله “Talk to Indian Culture Quiz” و یا جملات مشابه، مهارت خود در این زمینه را امتحان کنند. Google Assistant حتی می‌تواند شما را در سمت مدیر عامل یک شرکت تکنولوژی مورد سوال و جواب قرار دهد. فقط کافی است عبارت “Talk to Company Quiz” را تکرار کنید. در پایان هر کوییز گوگل اسیستنت امتیاز شما را محاسبه کرده و نتیجه را به شما اطلاع می‌دهد.

اخبار را چک کنید

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

یکی از ویژگی‌های Google Assistant که احتمالا با آن آشنا هستید این است که می‌تواند اخبار مورد علاقه‌ی شما را در اختیارتان قرار دهد. اما ویژگی‌ایی که شاید با آن آشنا نباشید این است که گوگل اسیستنت نه تنها قابلیت نمایش اخبار را دارد بلکه می‌تواند هر صبح اخبار را برای شما بخواند.

شما فقط باید روی دکمه‌ی Home گوشی خود برای چند لحظه نگه دارید. وقتی صفحه‌ی گفتگوی گوگل ظاهر شده، Google Assistant از شما می‌پرسد “چگونه می توانم به شما کمک کنم؟” (“How May I help you”). کافی است فقط بگویید “Good morning”. گوگل اسیستنت در پاسخ می‌گوید، “Good morning, Your Name”، و وضعیت کلی آب و هوا در شهر شما و همچنین آخرین اخبار را از منابع خبری دلخواه شما برای شما می‌‌خواند. همچنین می‌توانید با گفتن “Good Afternoon” یا “Good Evening” اخبار را دریافت کنید. چرا که دستیار گوگل از اخبار تمامی ساعت روز اطلاع دارد.

خبرهای خوب بشنوید

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

آیا از چرخه‌ی اخبار منفی دنیای امروز خسته شدید؟ Google Assistant می‌تواند کمی شما را تسکین دهد. کافی است فقط بگویید “Tell me something good”، و خلاصه‌ای از اخبار مثبت و داستان‌ها انگیزشی بخوانید و یا بشنوید. همچنین می‌توانید با ضربه زدن بر روی هر لینک به طور کامل در جریان آن خبر قرار بگیرید.

از اخبار ورزشی باخبر شوید

Google Now همواره در ارائه‌ی اخبار ورزشی روزانه بسیار خوب عمل می‌کند، اما گوگل ادعا می‌کند دستیار جدید گوگل نه تنها به اندازه‌ی Google Now، دستیار صوتی قدیمی گوگل، خوب عمل می‌کند بلکه قابلیت نشان دادن نتایج بازی‌های دیروز و برنامه‌ی بازی‌های فردا را نیز دارد.

گوگل اسیستنت پیش‌بینی کننده‌ی هواشناسی

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

آیا در حال برنامه‌ریزی یک پیکنیک آخر هفته در پارک هستید؟ اولین موردی که باید از آن مطمئن شوید این است که آیا هوا برای این پیکنیک مساعد است؟.

فقط کافی است به هواشناسی تلفن همراه خود یعنی Google Assistant تکیه کنید. گوگل اسیستنت در این مورد بسیار انعطاف‌پذیر است. با پرسیدن، “What’s the weather for the weekend” از پیش‌بینی آب و هوای روزهای آتی مطلع شوید. در حالی که با پرسیدن “What’s it like outside” می‌توانید از شرایط فعلی آب و هوا آگاه شوید.

پیام صوتی بفرستید

اگر برای کاری به بیرون از خانه رفتید و باید با فرزندان خود در خانه تماس برقرار کنید، گوگل اسیستنت می‌تواند یک پیام صوتی را مستقیما به بلندگوهای Google Home شما در خانه بفرستد و پخش کند. خانواده‌ی شما می‌توانند به همین شکل به شما پاسخ دهند.

اگر اعضای خانواده‌ی شما ترجیح می‌دهد پیام شما را به صورت نوشته دریافت کنند، دستیار گوگل همچنین می‌توان پیام صوتی شما را به متن تبدیل کرده و بفرستد.

موسیقی پخش کنید

در حین سفر و در حال رانندگی در جاده‌ای هستید و احساس می‌کنید که یک موسیقی می‌تواند سفر را دلنشین‌تر کند؟ بدون اینکه نیاز به برداشتن دستان خود از روی فرمان داشته باشید می‌توانید به دستیار گوگل خود بگویید “play music”، و لذت ببرید.

اگر Google Assistant را برای باز کردن قفل صفحه‌ی گوشی خود تنظیم کرده‎اید به راحتی می‌توانید بعد از گفتن ، “OK, Google”، عبارات “play music” یا “sing a song” را برای پخش موسیقی تکرار کنید .

شما می‌توانید حداکثر 10 اپلیکیشن پخش موسیقی بر روی گوشی خود مانند یوتیوب، اسپاتیفای، گوگل پلی و غیره داشته باشید. اگر در سرویس پخش موسیقی خود بیش از حد مجاز اپلیکیشن دارید و یا اگر هنوز گوگل اسیستنت را برای باز کردن قفل پیکسل خود تنظیم نکرده‌اید، به دنبال ایجاد اختلال در پخش موسیقی باشید.

ایمیل و قرار ملاقات‌های خود را چک کنید

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

بزرگترین توانایی گوگل اسیستنت این است که می‌تواند اطلاعات را از سایر برنامه‌ها و سرویس‌های Google – از جمله Keep، تقویم و Gmail – دریافت کند تا در صورت نیاز به آن اطلاعات، در کسری از ثانیه آن اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.

اگر نگران این هستید که آیا از دیروز تا الان ایمیل خوانده نشده‌ای دارید یا خیر، همواره می‌توانید از Google Assistant خود سؤال کنید، “Did I miss any emails from yesterday” و دستیار گوگل تمام ایمیل‌هایی را که هنوز خوانده نشده‌اند را بعد از جمع‌آوری برای شما نمایش می‌دهد.

ری‌مایندر تنظیم کنید

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

آیا نیاز دارید برای پرداخت قبض‌هایتان کسی به شما یادآوری کند؟ آیا می‌خواهید مطمئن شوید که سالگرد ازدواج خود را فراموش نمی‌کنید؟ فقط کافی است یک ری‌مایندر به کمک دستیار گوگل برای خود تنظیم کنید و هرگز آن تاریخ را فراموش نکنید. برای تنظیم ری‌مایندر برای سالگرد ازدواج خود، می‌توانید به Google Assistant بگویید، “OK, Google, set a reminder for my wedding anniversary”، و این کار انجام خواهد شد.

در آخر می‌توانید برای اینکه دستیار گوگل شما را از خشم همسر جان نجات داده است از آن تشکر کنید. به هر حال، گوگل اسیستنت در پاسخ تشکر شما عبارت “You’re welcome” بیان می‌کند.

تقویت حافظه به کمک گوگل اسیستنت

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

بعضی اوقات به یاد آوردن کارهای کوچک سخت است. مثلا مکانی که ماشین خود را پارک کرده‌اید یا حتی جایی که کلیدهای ماشین یا کیف پول خود را گذاشته‌اید. به خاطر سپردن موارد این چنینی برای Google Assistant بسیار ساده است. در نتیجه با تنظیم یک ری‌مایندر از توانایی‌های یک کمک‌رسان دیجیتال استفاده کنید. فقط بگویید \”OK Google, remind me that my car keys are in the kitchen on the counter”. دستیار گوگل موارد این چنینی را به خاطر می‌سپارد و زمانی که مجدد از او سوال کنید به شما یادآوری خواهد کرد.

لیست خرید خود را به گوگل اسیستنت دهید

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

حتما برایتان پیش آمده است زمانی که به خرید می‌روید مواردی را که باید خریداری کنید، فراموش کرده‌اید. و یا هنگامی که در فروشگاه مواد غذایی در حال خرید هستید، آخرین کاری که شاید بخواهید انجام دهید این است که در حالیکه لیست مواد غذایی خود را در دست دارید اما بدون توجه به آن فقط قفسه‌ها را نگاه کرده و کورکورانه خرید می‌کنید.

اگر تاکنون از Google Keep استفاده می‌کردید، دیگر جای نگرانی نیست. اکنون می‌توانید از دستیار گوگل استفاده کنید. Google Assistant می‌تواند موارد خرید شما را لیست کند. فقط کافی است به تنظیمات Google Assistant خود بروید، سپس لیست خرید را در زیر پیکسل انتخاب کنید. دستیار گوگل وارد Google Keep شما می‌شود و لیست شما را بازیابی می کند. گوگل اسیستنت یک خریدار حرفه‌ای، بسیار سرگرم‌کننده و رایگان است.

هنگام سوغاتی خریدن نیز می‌توانید ایده‌‌‌های خود را به لیست خود اضافه کنید.

با گوگل اسیستنت بیدار شوید

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

دیگر نیازی نیست برای بیدار شدن هر روز صبح با ساعت زنگ‌دار خود کلنجار بروید یا بعد از زنگ زدن آلارم گوشی با زدن دکمه‌‌ی چرت زدن (به انگلیسی: Snooze) دوباره بخوابید و از کارهای خود عقب بمانید.

در حال حاضر به راحتی می‌توانید به دستیار گوگل خود اعتماد کنید تا به موقع از خواب بیدار شوید. برای تنظیم آلارم باید به دستیار گوگل خود بگویید ‘Wake me up at 8 a.m’. اگر از آلارم‌های معمولی خسته شده‌اید، می‌توانید بگویید “Wake me up at 8 a.m. to Pink”، تا با یکی از آهنگ‌های Pink خواننده‌ی معروف بیدار شوید. شما می‌توانید برای این منظور هر آهنگ، هنرمند یا پلی لیستی را انتخاب کرده تا دستیار گوگل از سرویس موسیقی پیش فرضی که مشخص کرده‌اید آن آهنگ یا لیست را پخش کند. ‌

همچنین با استفاده از Google Routines می‌توانید آلارمی برای پیگیری سایر اهداف و کارهای خود تنظیم کنید. دستیار گوگل حتی می‌تواند پس از اینکه شما زنگ هشدار را رد کردید، شروع به خواندن اخبار روزانه کند و یا چراغ گوشی شما را روشن کند.

مسیر سفر خود را برنامه ریزی کنید

برخی از افراد تمایل دارند سفر خود را با کوچکترین جزئیات، از جمله سریع‌ترین مسیر رسیدن به مقصد، برنامه ریزی کنند. اگر به دنبال سریع‌ترین راه رسیدن از نقطه A به نقطه B هستید و یا مجبور هستید از مکانی که فقط یکبار رفته‌اید به خانه برگردید، از دستیار گوگل بخواهید تا به شما کمک کند و مسیر یا راه برگشت را به شما نشان دهد. گوگل اسیستنت با هر دو برنامه‌ی Google Maps و Waze کار می‌کند.

با گوگل اسیستنت پیام بفرستید

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

آیا نیاز دارید یک پیام به دوست یا همسر خود بفرستید و اطلاع دهید که کمی برای شام دیر خواهید رسید؟.

اصلا نگران نباشید فقط دستیار گوگل خود را با گفتن “OK, Google,” صدا کنید و در ادامه بگویید “(Send a text message to (the person’s name”. بعد از باز شدن باکس مربوطه می‌توانید پیامی را که می‌خواهید بفرستید، به طور دقیق برای دستیار گوگل خود دیکته کنید. در انتها دستیار گوگل از شما سؤال می‌کند که آیا می‌خواهید پیام خود را ویرایش کنید یا آن را ارسال کند. با زدن گزینه‌ی ارسال یا گفتن آن پیام شما ارسال می‌شود.

یک تایمر برای آشپزی خود تنظیم کنید

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

قصد دارید برای اولین بار در ماه جاری در خانه‌ی خود آشپزی کنید و یک شام ساده و دلپذیر را با همسر خود صرف کنید. مرغ برشته شده انتخاب خوبی است اما اطمینان حاصل کنید که حتما برای آن یک تایمر تنظیم کنید تا از نسوختن آن مطمئن شوید. به دستیار گوگل خود بگویید ‘OK, Google, set a timer for baked chicken for 2.5 hours’. می‌توانید از تایمر برای کارهای مشابه دیگر نیز استفاده کنید، اما این ویژگی Google Assistant بیشتر برای آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Google Assistant به عنوان ماشین حساب

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

همه‌ی افراد توانایی حساب کتاب کردن به طور ذهنی را ندارند. و مسلما تا زمانی که دستیار گوگل در دسترس است نیازی به این کار نیست. جمله‌ی “OK Google, tell me what is 15 x 24,” را تکرار کنید و سریع جواب بگیرید. با وجود Google Assistant دیگر نیازی به محاسبه بر روی کاغذ، ماشین حساب و نصب هر اپلیکیشن هوشمندی بر روی گوشی شما، نیست.

جملات انگیزشی دریافت کنید

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

هنگامی که زیر حجم زیادی از خستگی‌ها و فشارات زندگی و کاری قرار گرفته‌اید، دیدن نیمه‌ی پر لیوان و مثبت اندیش بودن کار سختی خواهد بود. اما گوگل اسیستنت می‌تواند با بیان نقل‌قول‌های انگیزشی معروف به شما کمک کند تا یک قدم به عقب برگردید، مسیر و اهداف خود را ببینید و مجددا با قدرت در مسیر موفقیت ادامه دهید. فقط کافی است از او بپرسید.

دستیار گوگل همچنین می‌تواند نقل‌قول‌هایی را در مورد هر موضوع مورد نظر شما ارائه دهد. برای اینکه مطمئن شوید دستیار گوگل شما چنین قابلیتی دارد می‌توانید یک نقل‌قول موسیقی یا یک نقل‌قول علمی را از آن درخواست کنید.

بازی کنید

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

حوصله سر رفتن یکی از شرایطی است که برای همه‌ی انسان‌ها اتفاق می‌افتد. کمتر کسی راه‌حل اساسی این مشکل را می‌داند. اما از این به بعد هنگامی که در سرگرم کردن خود به مشکل بر خوردید، می‌توانید از دستیار گوگل برای تفریح کردن استفاده کنید.

کافی است دکمه‌ی Home گوشی خود را برای مدت زمان اندکی نگه دارید تا باکس Google Assistant باز شود. سپس به آن بگویید، “I’m bored”. دستیار گوگل می‌تواند برایتان جوک تعریف کند یا بازی‌هایی مانند solitaire یا tic tac toe را با شما بازی کند. همچنین می‌تواند شما را با پخش تصادفی فیلم‌های خنده‌دار و پرطرفدار، سرگرم کند.

از گوگل اسیستنت به عنوان دانشنامه‌ی شخصی خود استفاده کنید

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

آیا یکی از طرفداران سرسخت موسیقی هستید؟ آیا تمایل دارید از بهترین آثار هنرمندان موسیقی و یا جدیدترین آهنگ‌های هر هنرمند خاصی مطلع شوید؟. دستیار گوگل می‌تواند پاسخ‌گوی شما در این زمینه باشد. شما تنها کافی است به دستیار گوگل خود بگویید، “What are (artist name’s) No. 1 hits”. و خواسته‌ی خود را دریافت کنید.

Google Assistant همچنین می‌تواند محاسبات ریاضی و سؤالات در زمینه‌ی وزن و اندازه گیری را، با قابلیت تبدیل واحدها به یکدیگر، انجام دهد.

گوگل اسیستنت به عنوان مترجم شما

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

شما می‌توانید زبان و گویش خود دستیار گوگل را تغییر دهید. اما در عین حال دستیار گوگل نیز می‌تواند شما را به یک زبان‌شناس حرفه‌ای تبدیل کند. اگر دستیار گوگل را برای باز کردن قفل تلفن خود تنظیم کرده‌اید، فقط بگویید، “How do you say ‘dinner’ in Spanish” . می‌توانید کلمه‌ی “dinner” را با هر کلمه یا عبارتی که می‌خواهید ترجمه کنید و کلمه‌ی “Spanish” را با هر زبان مورد نظر خود، جایگزین کنید. دستیار گوگل قابلیت ترجمه به 188 زبان مختلف را دارد.

دستیار گوگل عبارت ترجمه شده را برای شما می‌خواند تا با طرز تلفظ آن نیز آشنا شوید. اگر احساس می‌کنید نیاز دارید تلفظ آن عبارت را مجددا بشنوید، فقط بگویید، “OK, Google, repeat that,” و Google Assistant همانطور که درخواست کرده‌اید دوباره آن عبارت را تلفظ می‌کند.

همچنین می‌توانید از حالت “Interpreter Mode” گوگل بر روی هر بلندگو یا صفحه نمایش هوشمند گوگل استفاده کنید. برای شروع یک مکالمه‌ی دو زبانه، بگویید “Hey, Google, by my French interpreter”. گوگل هر آنچه را که بیان می‌کنید در لحظه به فرانسوی ترجمه کرده و متعاقبا می‌تواند پاسخ فرد مقابل شما را نیز به انگلیسی ترجمه کند.

از دوربین گوشی برای شناسایی محیط اطراف خود استفاده کنید

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

آیا تا به حال به سفر خارج از کشور رفته‌اید؟ ممکن است برایتان پیش آمده باشد که به مکانی رفته‌ باشید اما هیچ اطلاعاتی در مورد آن نداشته باشید یا حتی اسم آن مکان را هم ندانید. Google Lens به شما این امکان را می‌دهد تا دوربین گوشی خود را بر روی یک جسم فوکوس کنید و با جواب دادن به یک سری سوالات به سرعت، محلی که در آن هستید را با جزئیات برای شما شناسایی کند.

حتی می‌توانید یک عکس از کنسرتی که رفته‌اید بگیرید و به دستیار گوگل خود بدهید. Google Assistant قادر خواهد بود آن گروه را از سر تا ته برای شما تحلیل کند. گوگل پس از اولین عرضه‌ی گوگل لنز در تلفن‌های پیکسل، این لنزها را در گوشی‌های دیگر نیز قرار داده است.

به گوگل اسیستنت خود زبان یا گویش جدید اضافه کنید

گوگل اسیستنت چه قابلیت‌هایی دارد؟ 32 مورد از بهترین قابلیت‌های آن

آیا برای سفر کاری خود نیاز به تمرین یک زبان یا گویش جدید دارید؟. می‌توانید با تغییر دادن تنظیمات دستیار گوگل خود، مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید.

دکمه‌ی Home گوشی خود را چند ثانیه نگه دارید تا باکس Google Assistant باز شود. سپس به قسمت تنظیمات گوگل اسیستنت رفته و در مرحله بعد، روی سه نقطه خاکستری در بالا سمت راست کادر پاپ‌آپ کلیک کنید و بر روی گزینه‌ی “Adjust settings for this Pixel device” ضربه بزنید. سپس بر روی Assistant Language ضربه زده، به تنظیمات برگزیده زبان بروید و افزودن یک زبان جدید را انتخاب کنید. در آنجا از شما خواسته می‌شود که یک زبان و گویش جدید که برای دستیار گوگل خود می‌خواهید را انتخاب کنید. به عنوان مثال، فرانسوی یا کانادایی.

همچنین می توانید با انتخاب گزینه‌ی “Assistant Voice” در زیر تنظیمات Google Assistant، به دستیار گوگل خود لهجه‌ی استرالیایی یا انگلیسی بدهید.

داستان بشنوید

در حالی که در حال تلاش هستید تا فرزندان خود را برای خوابیدن آماده کنید، گوگل اسیستنت می‌تواند برای آن‌ها داستان بخواند. کافی است بگویید “Hey, Google, tell me a story,” یا “Hey, Google, tell me a bedtime story”. داستان‌ها شامل تعدادی از شخصیت‌های کارتونی محبوب نوجوانان و کودکان از جمله لاک پشت‌های، بن تن و غیره هستند.

شایدبرایتان جالب باشد که بدانید در بلندگوهای Google Home در ایالات متحده، دستیار گوگل همچنین می‌تواند در هنگام خواندن یک کتاب‌ با موضوعیت خاص، برای کودکان موسیقی و جلوه‌های صوتی پخش کند تا بچه‌ها حس و حال داستان را عمیق‌تر درک کنند.

بخندید

اگر در زندگی خود به مقداری شوخ‌طبعی و خنده احتیاج دارید، گوگل اسیستنت می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. به دستیار گوگل خود بگویید: “Hey, Google, tell me a joke” تا شاهد انواع مختلفی از جوک‌ها باشید. از جوک‌های که با کلمات بازی می‌کنند گرفته تا حالت سوال جوابی و جوک‌های تک خطی. جوک‌ها به زبان‌های مختلف و متناسب با منطقه‌ شما ارائه می‌شوند.

آیا شما از این قابلیت‌های دستیار گوگل مطلع بودید؟ به نظر شما، چه موارد دیگری جا دارد تا در فهرست قابلیت‌های Google Assistant قرار بگیرد؟ نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

.wp-review-33575.review-wrapper
Sending
.wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-5663 .review-result-wrapper i { color: #f4f4f4; } .wp-review-33575 #wp-review-star-rating-5663 .review-result-wrapper .review-result i { color: #ffbe01; opacity: 1; filter: alpha(opacity=100); } .wp-review-33575 #wp-review-star-rating-5663 .review-result-wrapper i { color: #f4f4f4; } .wp-review-33575 .mts-user-review-star-container #wp-review-star-rating-5663 .selected i, .wp-review-33575 .user-review-area #wp-review-star-rating-5663 .review-result i, .wp-review-comment-field #wp-review-star-rating-5663 .review-result i, .wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-5663 .review-result i, .wp-review-user-rating #wp-review-star-rating-5663 .review-result-wrapper:hover span i, .wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-5663 .review-result-wrapper:hover span i { color: #ffbe01; opacity: 1; filter: alpha(opacity=100); } .wp-review-user-rating #wp-review-star-rating-5663 .review-result-wrapper span:hover ~ span i, .wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-5663 .review-result-wrapper span:hover ~ span i { opacity: 1; color: #f4f4f4; }
User Review 0 (0 votes)
.wp-review-33575.review-wrapper { width: 100%; float: left; border: 0; } .wp-review-33575.review-wrapper .review-desc { width: 60%; float: right; padding: 0; margin-bottom: 20px; } .wp-review-33575.review-wrapper i, .wp-review-comment-33575 .review-result-wrapper i { -webkit-text-stroke-width: 1px; -webkit-text-stroke-color: #997200; } .wp-review-33575.review-wrapper, .wp-review-33575 .review-title, .wp-review-33575 .review-desc p, .wp-review-33575 .reviewed-item p { color: #111111; } .wp-review-33575 .review-links a { background: #ffbe01; background: linear-gradient(to top, #ffbe01, #ffd101); color: #111111; padding: 5px 20px; border-radius: 3px; box-shadow: 0 1px 0 rgba(255, 255, 255, 0.4) inset; border: 1px solid #997200; transition: all 0.25s linear; } .wp-review-33575 .review-links a:hover { background: #ffd101; background: linear-gradient(to bottom, #ffd101, #ffbe01); } .wp-review-33575.review-wrapper .review-list { width: 35%; padding: 5px 0 20px 0; float: left; } .wp-review-33575.review-wrapper .wpr-user-features-rating .review-list, .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-thumbs-type .review-list, .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-thumbs-type .review-desc { width: 100%; } .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-point-type .review-list, .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-percentage-type .review-list { padding: 0 0 30px 0; } .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-list { padding: 10px 0 30px 0; } .wp-review-33575 .review-list li, .wp-review-33575.review-wrapper { background: #ffffff; } .wp-review-33575 .review-title, .wp-review-33575 .review-list li, .wp-review-33575 .review-list li:last-child, .wp-review-33575 .reviewed-item, .wp-review-33575 .review-links { padding: 5px 0; border-color: #ffffff; } .wp-review-33575 .review-links { padding: 30px 0 20px 0; } .wp-review-33575.review-wrapper .review-pros-cons { clear: both; padding: 0; } .wp-review-33575.review-wrapper .review-pros-cons .review-pros { flex: 100%; padding: 15px 0 10px 0; box-sizing: border-box; } .wp-review-33575.review-wrapper .review-pros-cons .review-cons { flex: 100%; padding: 0 0 10px 0; box-sizing: border-box; } .wp-review-33575.review-wrapper .mb-5 { text-transform: uppercase; } .wp-review-33575 .user-review-area { padding: 0 0 10px 0; border-color: #ffffff; } .wp-review-33575 .user-review-area .review-star { letter-spacing: .5px; } .wp-review-33575.wp-review-point-type.review-wrapper .user-review-area .review-result-wrapper .review-result, .wp-review-33575.wp-review-percentage-type.review-wrapper .user-review-area .review-result-wrapper .review-result .wp-review-33575 .wp-review-user-rating .review-result-wrapper .review-result .wp-review-33575.review-wrapper .review-title { padding: 0; background: transparent; letter-spacing: 1px; text-transform: none; border: 0; font-weight: bold; } .wp-review-33575.review-wrapper .review-total-wrapper { width: 100%; padding: 0 0 20px 0; float: left; } .wp-review-33575.review-wrapper .review-total-wrapper i .wp-review-33575.review-wrapper .review-star.review-total { margin: 5px 0 0 20px; } .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper span.review-total-box { margin-top: 22px; } .wp-review-33575.review-wrapper .review-percentage .review-result-wrapper, .wp-review-33575.review-wrapper .review-percentage .review-result, .wp-review-33575.review-wrapper .review-point .review-result-wrapper, .wp-review-33575.review-wrapper .review-point .review-result { box-shadow: inset 0 1px 2px rgba(0,0,0,.4), inset 0 0 0 1px rgba(0,0,0,.1); height: 28px; margin-bottom: 0; background: #f4f4f4; border-radius: 4px; } .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-point-type .review-point .review-result, .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-percentage-type .review-percentage .review-result { border: 1px solid #997200; box-shadow: none; background: linear-gradient(to top, #ffbe01 0%, #ffbe01 100%); box-sizing: border-box; min-width: 2%; } .wp-review-33575.review-wrapper .review-total-wrapper span.review-total-box { width: auto; float: left; text-align: left; padding: 0; font-size: 34px; line-height: 1; } .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-point-type .review-total-wrapper .review-total, .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-percentage-type .review-total-wrapper .review-total { width: 60%; float: right; clear: none; } .wp-review-33575.review-wrapper .user-total-wrapper .user-review-title { display: inline-block; color: #111111; } .wp-review-33575.review-wrapper .reviewed-item { padding: 30px 0; border-bottom: 1px solid #ffffff; } .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper > .review-total-box { display: block; } .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-circle-type .user-total-wrapper h5.user-review-title { margin-top: 12px; } .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-circle-type .user-total-wrapper span.user-review-title { margin-top: 5px; } .wp-review-33575.review-wrapper .user-review-area .review-percentage, .wp-review-33575.review-wrapper .user-review-area .review-point { width: 20%; float: right; margin-top: 5px; } .wp-review-33575 .wpr-user-features-rating .user-review-title { margin: 0; padding: 0; } .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total { float: right; width: 70px; height: 70px; } .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total .review-result-wrapper > div, .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total .review-result-wrapper > div > canvas { width: 70px!important; height: 70px!important; } .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total .review-result-wrapper > div > input { margin-top: 20px!important; margin-left: -62px!important; font-size: 20px!important; } .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper > .review-total-box { display: block; } .wp-review-33575.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper > .review-total-box > div .wp-review-33575.review-wrapper .review-total-wrapper span.review-total-box h5 { color: inherit; } .wp-review-33575 .review-embed-code .wp-review-33575 .wpr-rating-accept-btn { margin: -20px 0 20px; border-radius: 4px; background: #ffbe01; background: linear-gradient(to top, #ffbe01, #ffd101); color: #111111; box-shadow: 0 1px 0 rgba(255, 255, 255, 0.4) inset; border: 1px solid #997200; } @media screen and (max-width:600px) { .wp-review-33575.review-wrapper .review-list, .wp-review-33575.review-wrapper .review-desc { width: 100%; } }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج