افتتاح مسجد زیبای «اقصی» در جمهوری کنگو


افتتاح مسجد زیبای «اقصی» در جمهوری کنگو

مسلمانان «کنگو» مسجد بسیار زیبایی به نام «اقصی» را در استان «کویلو» بنا کردند. ساخت این مسجد کاری دشوار بود و کارگران با قایق به منطقه رفت و آمد می‌کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «alhakam»، مسلمانان «کنگو» مسجد بسیار زیبایی را در استان «کویلو»، منطقه «بانداندو» بنا کردند.

این گروه که با عنوان «جماعت احمدیه» در سال 2005 میلادی در کنگو تاسیس شد، اعلام کرد: این مسجد زیبا در روستایی واقع در ساحل رودخانه «کویلو» که در 450 کیلومتری «کینشاسا»، پایتخت کنگو قرار دارد، بنا شده است.

«خالد محمود شهید صاحب»، نماینده جمهوری دموکرات کنگو در روز 26 ژانویه سال 2018 میلادی از این روستا بازدید و نماز جمعه را در آنجا برگزار کرد.

پس از برگزاری نماز جمعه، امیر صاحب سنگ، بنای مسجد اقصی را گذاشت. کار ساخت این مسجد از روز 11 مارس 2019 در منطقه بانداندو آغاز شد که ماموریت ساده ای هم نبود چرا که دسترسی به این مکان با وجود رودخانه کویلو کار سختی بود و کارگران از قایق برای رفت و آمد به این مکان استفاده می کردند.

در نهایت در روز سوم جولای 2019، مراسم افتتاحیه این مسجد برگزار شد و هیئتی شامل 35 نفر به سرپرستی امیر صاحب با قایق به بازدید از مسجد اقصی رفتند. حدود 500 نفر در مراسم افتتاحیه این مسجد شرکت داشتند.

کنگو کشوری در مرکز آفریقا است که حدود 10 درصد از جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل