دین بدون ولایت، ناقص و بدون نتیجه است


دین بدون ولایت، ناقص و بدون نتیجه است

حجت‌الاسلام میلانی‌نژاد با بیان‌اینکه دین بدون ولایت، ناقص و بی‌نتیجه است، گفت: هر جامعه‌ای برای ایجاد نظم به رهبر و حاکم نیاز دارد و اگر این رهبر از سوی خداوند انتخاب شود دارای صفات کامل و جامع است و می‌تواند انسان را به سعادت و تعالی برساند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «میلانی نژاد» شامگاه دوشنبه، ۲۸ مرداد به مناسبت جشن ولایت و امامت در عید غدیر که در مهدیه تهران برگزار شد، اظهار کرد: خداوند برای هدایت هر امتی یک پیامبر و هادی قرار داده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر جامعه‌ای برای ایجاد نظم به رهبر و حاکم نیاز دارد، تصریح کرد: اگر این رهبر از سوی خداوند انتخاب شود دارای صفات کامل و جامع است که می‌تواند انسان را به سعادت و تعالی برساند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های حاکم الهی قضاوت به حق است، گفت: فرستادگان الهی مامور هستند برای جلوگیری از ظلم، در جامعه عدالت را برقرار کنند به همین دلیل آنان مردم را از طاغوت، مستکبران، و ظالمان پرهیز می‌دهند.

حجت الاسلام میلانی نژاد با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) بیان کرد: حضرت رسول(ص) همواره برای کسب رضای الهی تلاش و کوشش کردند، چگونه است که امروز برخی از مسلمانان امت اسلامی به این مساله کم توجه شدند و رضایت مردم را بر رضایت الهی ترجیح می‌دهند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بسیاری از مردم جشن عروسی خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که در سختی قرار می‌گیرند یا دچار اسراف می‌شوند تنها به این دلیل که رضایت مردم را کسب کنند.

این استاد حوزه علمیه درباره عید غدیر به عنوان عیدالله اکبر، گفت: پیامبر(ص) در عید غدیر از جانب خداوند مامور بودند که ولایت و خلافت امیرمومنان امام علی(ع) را ابلاغ کنند اما نسبت به عملکرد منافقان نگرانی داشتند زیرا آنها قصد ترور ایشان و ضربه زدن به امیرمومنان امام علی(ع) را داشتند.

حجت الاسلام میلانی نژاد با بیان اینکه امروز هم در انقلاب اسلامی منافقانی هستند که قصد ضربه زدن به کشور را دارند، تاکید کرد:‌ بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برخی موضوعات در ۴۰ سال اول انقلاب باید محقق می‌شد که نشده است اما باید در گام دوم آنها تحقق یابد و این به خواست مردم بستگی دارد.

وی با بیان اینکه امیرمومنان امام علی(ع) علت خلقت هستی هستند، خاطرنشان کرد: دین بدون ولایت ناقص و بدون نتیجه است، دشمنی های آل سعود با ولایت فرصتی را فراهم کرده که آمریکا از عربستان به گاوشیرده تعبیر کند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس هرمزگان و بندرعباس فردا سه شنبه 28 فروردین 1403