اقامه عزای حسینی با مشارکت روزانه 5 هزار نفر/ خدمات‌رسانی جهادی به حاشیه‌نشین‌های تهران


اقامه عزای حسینی با مشارکت روزانه 5 هزار نفر/ خدمات‌رسانی جهادی به حاشیه‌نشین‌های تهران

حیدری با اعلام برگزاری عزاداری‌های محرم به همت هیئت رزمندگان اسلام منطقه 18 و با حضور روزانه پنج هزار نفر، گفت: کمک به سیل‌زدگان، ارائه خدمات جهادی به محرومان در حاشیه‌های تهران و نیز مناطق محروم شهرستان سنقر به همت اهالی این هیئت انجام می‌شود.

«جواد حیدری» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه عزاداری محرم در هیئت رزمندگان اسلام منطقه 18 تهران، اظهار کرد: آئین عزاداری دهه اول محرم هیئت رزمندگان اسلام منطقه 18 در جوار مقبره شهدای گمنام واقع در بوستان قائم، بلوار معلم از ساعت 16 برگزار می شود.

مدیر هیئت رزمندگان اسلام منطقه 18 تصریح کرد: در این مراسم عزاداری حجت الاسلام سیدرضا جعفری به ایراد سخن می پردازد و مداحان اهل بیت(ع) جواد حیدری و کریمیان به مرثیه خوانی می پردازند. مراسم عزاداری این هیئت با استقبال گسترده مردم همراه است طوری که بیش از پنچ هزار نفر روزانه در این مراسم شرکت می کنند و در روز تاسوعا و عاشورای حسینی جمعیت عزاداران به هفت هزار نفر افزایش می یابد.

وی با اشاره به سابقه فعالیت این هیئت، افزود: هیئت رزمندگان اسلام منطقه 18 از سال 68 تاسیس شده است و جلسه هفتگی هیئت روزهای یکشنبه هر هفته در مسجد امام هادی(ع) این منطقه برگزار می شود، اما به دلیل استقبال گسترده مردم از برنامه عزاداری ماه محرم این برنامه در سوله ای در جوار مقبره شهدا برپا می شود.

حیدری به انجام فعالیت های جهادی و کمک رسانی به مردم محروم توسط فعالان این هیئت اشاره کرد و گفت: جوانان هیئت رزمندگان اسلام منطقه 18 در سیل اخیر که برخی از استان ها دچار آن شدند،برای خدمت رسانی به مردم سیل زده به این مناطق اعزام شدند. ضمن اینکه گروه های جهادی ما در طول سال در مناطق حاشیه ای تهران حضور می یابند و به مردم محروم و بی بضاعت کمک رسانی می کنند.

مدیر هیئت رزمندگان اسلام منطقه 18 به فعالیت خیریه «نسیم توس» وابسته به این هیئت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این خیریه در بحث تهیه جهیزیه برای زوج های نیازمند و درمان و سلامت نیازمندان فعالیت می کند، علاوه بر این، در شهرستان سنقر استان کرمانشاه نیز تیمی از سوی هیئت مستقر شده و در روستاهای این شهرستان فعالیت های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی با همکاری 15 طلبه را انجام می دهد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا