3 بازی، 3 تیم گوناگون؛ زیدان و فرمولی گمشده


3 بازی، 3 تیم گوناگون؛ زیدان و فرمولی گمشده

در تنها 3 مسابقه، 17 بازیکن گوناگون در ترکیب اصلی رئال مادرید به میدان رفته اند.

در تنها 3 مسابقه، 17 بازیکن گوناگون در ترکیب اصلی رئال مادرید به میدان رفته اند.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از مارکا، زین الدین زیدان بعد از گذشت 3 مسابقه هنوز به فرمول مشخص خود در رئال نرسیده است. او در این 3 مسابقه از هیچ ترکیب ثابتی برای دو بازی متوالی استفاده نکرده و در همین مدت کوتاه، 17 بازیکن طعم حضور در ترکیب ثابت رئال را چشیده اند.

البته که نباید تاثیر مصدومیت ها را نادیده گرفت، اما تغییرات زیزو در ترکیب رئال حتی در صورت نبود مصدومیت ها نیز اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسیدند. رئال در این 3 بازی تنها 5 امتیاز اندوخته و شاید اگر شروع ضعیف تر بارسا نبود، زیزو اکنون فشار بیشتری را احساس می‌کرد.

3 بازی، 3 تیم گوناگون؛ زیدان و فرمولی گمشدهزیدان برای بازی نخست رئال در بالایدوس و مقابل سلتاویگو از سیستم 3-3-4 بهره گرفت؛ سیستمی که زیدان و رئال را به نخستین و تا به امروز آخرین پیروزی خود در لالیگا رسانده است. تیبو کورتوا، رافائل واران، سرخیو راموس و مارسلو بازیکنانی بودند که حضور ثابتشان پیش بینی می‌شد و آلوارو اودریوزولا گزینه اجتناب ناپذیر زیزو برای دفاع راست به دلیل محرومیت دنی کارواخال بود.

کروس، کاسمیرو و مودریچ "همان همیشگی" های خط هافبک رئال بودند و بیل و وینیسیوس در دو سمت کریم بنزما برای باز کردن دروازه روبن بلانکو تلاش می‌کردند. با درخشش بنزما (یک گل و یک پاس گل)، کروس و واسکز (یک گل) و بیل و مارسلو (یک پاس گل) رئال از مانع سخت اول به سلامت و با برد 3-1 عبور کرد. همه چیز خوب به نظر می‌رسید، به خصوص چند ساعت بعد از آن که بارسلونا مقهور ضربه استثنایی آریتز آدوریز شده بود.

3 بازی، 3 تیم گوناگون؛ زیدان و فرمولی گمشدهاخراج لوکا مودریچ در دقیقه 56 دیدار بالایدوس، تغییرات در خط میانی را برای دیدار مقابل وایادولید لازم نشان می‌داد. زیزو در غیاب مودریچ و با حضور کاسمیرو و کروس، از سیستم 1-3-2-4 بهره گرفت، ایسکو جای وینیسیوس را پر کرد و خامس رودریگز در روزی که گفته شد "برای جلب توجه مشتریان تابستانی خود از ابتدا به میدان رفته" در پست شماره 10، پشت سر کریم بنزما بازی کرد. دنی کارواخال نیز بعد از یک بازی، به جای خود در ترکیب اصلی رئال بازگشت.

حضور وینیسیوس به جای خامس و لوکا یوویچ به جای ایسکو، سیستم رئال را در حوالی دقیقه 70، زمانی که بازی همچنان بدون گل در جریان بود، به 2-2-4 تغییر داد. بنزما باز هم گل زد، اما سرخی گواردیولا در دقیقه 89 نگذاشت رئال اولین پیروزی خانگی را دشت کند. به این ترتیب وایادولید بعد از شگفتی سازی در هفته نخست و پیروزی دور از خانه 2-1 مقابل بتیس، این بار نفس غول پایتخت را قطع کرده بود.

3 بازی، 3 تیم گوناگون؛ زیدان و فرمولی گمشدهبا حضور ثابت یوویچ در ترکیب رئال مقابل ویارئال، زیدان سومین بازی در دلاسرامیکا را با سیستم 2-2-4 آغاز کرد و در روز نیمکت نشینی وینیسیوس، لوکاس واسکز در سمت راست خط میانی قرار گرفت. خط دفاع رئال باز هم از تغییرات در امان نبود و این بار فرلاند مندی، خرید تابستانی کهکشانی ها در سمت چپ جای مارسلو را گرفته بود.

ورود مودریچ به جای یوویچ و در ادامه حضور وینیسیوس به جای واسکز، رئال را در 15 دقیقه پایانی با آرایش 3-3-4 در زمین نمایان کرد؛ دقایقی که رئال از حریف خود با نتیجه 2-1 عقب افتاده بود و سرانجام در همین 15 دقیقه پایانی، توانست با گل گرت بیل از شکست بگریزد.

علیرغم تغییرات گوناگون، زیدان به ستون فقرات تیمش دست نزده و 7 بازیکن، در هر 3 بازی ابتدایی رئال حضوری ثابت داشته اند؛ کورتوا، راموس، واران، کاسمیرو، کروس، بنزما و بیل. نام آخر، همان نامی است که زیدان در تابستان نسبت به او احساس بی نیازی کرده و فاصله ای تا حضور در سوپرلیگ چین نداشت.

البته این تغییرات ادامه دار خواهد بود و گرت بیل به دلیل کارت قرمزی که در چهارمین دقیقه از وقت های اضافه دیدار مقابل ویارئال دریافت کرد، جایی در فهرست رئال برای روز بازی مقابل لوانته نخواهد داشت.

مندی و یوویچ، دو خرید 48 و 60 میلیون یورویی رئال مادرید توانسته اند در این مسابقات در ترکیب ثابت رئال حضور داشته باشند اما خبری از ادر میلیتائو، رودریگو و ادن هازارد نبوده است. البته رودریگو و هازارد با مشکل مصدومیت دست به گریبان بوده و حداقل در مورد هازارد، می‌توان انتظار داشت بعد از وقفه بازی های ملی (اواسط سپتامبر) به ترکیب ثابت رئال اضافه شود.

تعطیلات بازی های ملی فرارسیده و شاید در نگاه اول، می‌شد انتظار داشت زیدان از این وقفه برای رسیدن به فرمولی ثابت بهره گیرد. اما زیدان در این تعطیلات تنها 12 بازیکن را در اختیار دارد که 5 تای آن ها به جای حضور در تمرینات، به دلیل مصدومیت باید مشتری کلینیک سانیتاس باشند! بنابراین دیدن سرگیجه ادامه دار زیدان بعد از وقفه بازی های ملی هم اتفاق غریبی نخواهد بود.

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...