افزایش آگاهی عمومی هدف طرح ترویج علم است


افزایش آگاهی عمومی هدف طرح ترویج علم است

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران گفت: تعریف ترویج علم براساس اولویت این پژوهش شامل افزایش آگاهی عمومی جامعه نسبت به علم و کاربرد آن در زندگی روزمره است.

افزایش آگاهی عمومی هدف طرح ترویج علم است
میگنا: دکتر الهه حجازی در نشست طراحی و ارائه الگوی ترویج علم که صبح امروز در ساختمان مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش تدوین الگوی‌ ترویج علم در ایران هدف ما است. زمان اجرای این طرح به دلیل نکات مبهمی که وجود داشت، قرار شد به صورت کمی‌و کیفی این طرح پیگیری‌ شود.

وی ادامه داد: اعضای هیئت علمی، استادان، نمایندگان وزارتخانه‌ها، روسا و مدیران موسسات پژوهشی در گروه‌های کانونی مختلف در این پژوهش شرکت کرده‌اند. هر یک از این گروه‌های کانونی، به منظور تبادل نظر و همفکری برای ترویج علم تشکیل شده است که ۱۰ نفر در این کانون‌ها حضور دارند. هر یک از اعضای این گروه‌های کانونی،‌ به عنوان نماینده‌ای از یک نهاد یا سازمان محسوب می‌شوند که با علم و فعالیت‌های‌ترویج علم در‌ارتباط بودند.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران گفت: تعریف ترویج علم براساس اولویت این پژوهش شامل افزایش آگاهی عمومی جامعه نسبت به علم و کاربرد آن در زندگی روزمره، گسترش تفکر علمی و انتقال مفاهیم علمی به زبان ساده و قابل درک برای آحادجامعه، ارتقای سواد علمی- فناورانه شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بر اساس یافته‌های پژوهشی و دخالت دادن نظرات عموم مردم در تصمیم‌گیری‌های علمی است.

وی بیان کرد: بر اساس یافته‌های این پژوهش، از جمله ابزارهای ترویج علم می‌توان به برگزاری‌ رویداد‌های علمی با حضور عموم شهروندان، برگزاری نشست‌های تخصصی، فعالیت‌هایی رسانه‌ها و فعالیت‌های جنبی ترویج علم اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق