نمایش مستندی درباره ایرج افشار


نمایش مستندی درباره ایرج افشار

تهران- ایرنا- مستند «فرزانه فروتن ایران‌مدار ما» که روایتی از زندگی ایرج افشار است در کتابخانه ملی اکران می‌شود.

همزمان با برپایی پنجمین نمایشگاهِ تاریخ محلی ایران که با محوریت مرکز یزد هم‌اکنون در موزه کتاب و میراث مستند ایران میزبان مخاطبان است، فیلم مستند «فرزانه فروتن ایران مدار ما» روز چهارشنبه ۱۳ شهریورماه از ساعت ۱۳:۳۰ در سالن اجتماعات موزه کتاب و میراث سازمان اسناد و کتابخانه ملی اکران خواهد شد.

این فیلم که در قالب مستند پرتره و اتوبیوگرافی به شخصیت، زندگی و آثار استاد ایرج افشار یزدی، مورخ، محقق و ایران‌شناس معاصر می‌پردازد به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدجواد میرهاشمی تولید شده است.

در این فیلم با مدت زمان ۹۵ دقیقه‌، شخصیت‌های سرشناسی همچون محمدرضا شفیعی کدکنی، عبدالله انوار، آیت‌الله سیدمصطفی محقق داماد، ژاله آموزگار، آیدین آغداشلو، احمد اقتداری، ناصر تکمیل همایون، هوشنگ دولت‌آبادی، مجدالدین کیوانی، احمد گلبن، احسان نراقی، منوچهر ستوده، سیدمحمد محیط طباطبایی و ... از خاطرات و تاثیر زنده‌یاد ایرج افشار سخن می‌گویند.

پیش‌تر و در مراسم گشایش نمایشگاه تاریخ محلی استان یزد از سردیس ایرج افشار با حضور اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و محمدعلی طالبی استاندار یزد در حضور فرزند او و رضا داوری اردکانی در موزه کتاب و میراث مستند ایران رونمایی شده بود.

حضور و تماشای این فیلم برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس