خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل سه شنبه 12 شهریور ماه 1398 را گزارش می دهد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل سه شنبه 12 شهریورماه 1398 را می توانید در ادامه بخوانید:

حزب الله در رویارویی با دشمن صهیونیست هیچ مرزی نمی شناسد

دبیر کل حزب الله لبنان ظهار کرد: حزب‌ الله از این تاریخ به بعد در رویارویی با دشمن صهیونیست هیچ مرزی نمی‌ شناسد و هیچ خط قرمزی نخواهد داشت.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و ینس استولنبرگ دبیر کل ناتو با یکدیگر دیدار کرده و مسائل جاری امنیتی را که برای دو طرف از اهمیت برخوردار هستند، به بحث گذاشته اند.

زلمای خلیل زاد نماینده آمریکا در موضوع افغانستان با رئیس جمهور افغانستان دیدار کرده و وی را در جریان آخرین جزئیات گفتگوهای صلح آمریکا با طالبان قرار داده است.

نماینده ویژه آمریکا در موضوع افغانستان گفته است: آمریکا 5000 نظامی خود را از افغانستان خارج و 5 پایگاه نظامی خود را نیز در یک دوره 135 روزه خواهد بست.

آتش سوزی در یک کشتی در نزدیکی ساحل کالیفرنیای جنوبی در آمریکا، موجب مرگ 25 نفر و مفقود شدن 9 تن دیگر شده است.

وزیر خارجه ترکیه در اظهار نظری تهدید کرد که اگر آمریکا به این کشور سامانه موشکی پاتریوت را نفروشد، آنکارا به خرید سامانه اس 400 از روسیه ادامه خواهد داد.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در اظهار نظری گفته است: سازمان های بین المللی در نبرد علیه تروریسم باید با یکدیگر متحد شوند.

سخنگوی حزب حاکم ترکیه موسوم به عدالت و توسعه اعلام کرده: ترکیه به دنبال آن است تا منطقه امن در شمال سوریه را با همکاری متحدان خود و با کنترل خودش ایجاد کند.

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده کشورهای آمریکا، بریتانیا و فرانسه، در جنایات عربستان بر علیه ملت یمن با این کشور همدستی کرده اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار کرد: ارتش یمن با شلیک چند فروند موشک بالستیک بدر ۱ فرودگاه بین‌ المللی نجران را مورد هدف قرار دادند.